آزادی مناطقی از دیرالزور و حومه حمص در سوریه

آزادی مناطقی از دیرالزور و حومه حمص در سوریه
يکشنبه 1 فروردين 1395 - 12:32

ارتش سوریه و هم پیمانانش مناطقی را درجنوب شرق شهر حمص از اشغال گروه های مسلح تروریستی آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد ارتش سوریه و هم پیمانانش عملیاتی را از محور " ثنیه الحیط " و سلسله کوه های الطوال آغاز کرده و و این عملیات را به سمت تقاطع " محسه مهین " ادامه دادند و همزمان عملیاتی را در محور " تل کردی " و سلسله دشت های الطحین و کوه " جبیل " مشرف بر این دو روستا در حومه جنوب شرقی حمص اجرا کردند.

منبع یاد شده افزود که نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید با تروریست های داعش، مواضع آن ها را به طور کامل منهدم کردند و ده ها نفر از آنان را به هلاکت رساندند و بقیه عناصر مسلح فرار کردند.

این منبع همچنین اعلام کرد یگان های مهندسی ارتش سوریه همه مین ها و بمب های کار گذاشته شده از سوی تروریست های داعش را که مانع پیشروی نیروهای ارتش بود، خنثی کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین صدها مین ضد زره و بمب های کار گذاشته شده از سوی عناصر تروریستی داعش را که در اطراف میدان نفتی التیم و شرکت گاز و مرکز فنی جنوب دیرالزور کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.

اما با توقف درگیری ها در شهر السویداء درجنوب سوریه ، اهالی این منطقه درحال حاضر، آرامش را تجربه می کنند و زندگی عادی خود را از سرگرفته اند.

منطقه حومه درعا و عری در حومه غربی السویدا نیز از جمله مناطق شدید درگیری میان ارتش سوریه و عناصر مسلح بود.

215-8

پربیننده ترین خبرها