اسد: غرب خواهان خودباختگی ‌اعراب ومسلمانان ‌است

اسد: غرب خواهان خودباختگی ‌اعراب ومسلمانان ‌است
يکشنبه 1 فروردين 1395 - 21:22

رئیس جمهور سوریه گفت: آن چه غرب از ما می خواهد، باختن هویت عربی و اسلامی ما است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" با اعضای دبیرخانۀ انجمن اسلامی و عربیِ حمایت از گزینۀ مقاومت دیدار کرد. این دبیرخانه، در حال برگزاری همایش "مواجهۀ امت با تجاوز آمریکایی-صهیونیستی-تکفیری" است که 28 کشور عربی و اسلامی در آن شرکت دارند.

به نوشتۀ خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، بشار اسد روز یکشنبه در دیدار اعضای این انجمن گفت: غرب، می خواهد که ما هویت اسلامی و عربی خود را از دست بدهیم و برگزاری همایش ها و سازمان های مردم نهاد، می تواند در افزایش هوشیاری مردم سهیم باشد و افکار عمومی عربی با واکسینه کند، به ویژه در برابر اصطلاحات و مفاهیم غلط اندازی که برای ترویجِ آن تلاش می شود؛ زیرا جنگی که منطقه با آن مواجه است، در درجۀ نخست، جنگ فکری است.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: عرصه عربی و اسلامی، ضد تروریسم یکپارچه است؛ و تروریسمی که همه جا را در معرض حملات خود قرار می دهد، یکی است؛ بنابراین باید تلاش های خالصانه و صادقانه برای مبارزه با آن را یکپارچه کرد و به فراگیر شدن این پدیده، که خطری برای ملت های منطقه و جهان است، پایان داد.

اعضای دبیرخانۀ انجمن اسلامی و عربی حمایت از گزینه مقاومت نیز در این دیدار تاکید کردند که سوریه، به سبب ایستادگی و حمایت از مقاومت و مقابله با طرح های غربی و صهیونیستی در منطقه، تاوان می دهد.

205-8

پربیننده ترین خبرها