اعزام گروه جدیدی از تفنگداران آمریکایی به عراق

اعزام گروه جدیدی از تفنگداران آمریکایی به عراق
يکشنبه 1 فروردين 1395 - 23:22

ارتش آمریکا قصد دارد گروهی از تفنگداران نیروی دریایی خود را به عراق اعزام کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش آمریکا روز یکشنبه با اعلام این موضوع مدعی شد که هدف از این تصمیم پشتیبانی از عملیات نظامی علیه داعش است.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از رویترز خاطرنشان کرد که هم اکنون گروهی از تفنگداران ارتش آمریکا در عراق مستقر هستند و نیروهای جدید حضور آنان را تقویت خواهند کرد.
"استیو وارن" سخنگوی ائتلاف آمریکا در دسامبر 2015 از رسیدن نیروهای ویژه آمریکایی به عراق برای انجام چندین مأموریت سری خبر داده و مدعی شده بود که مأموریتهای این نیروها با هماهنگی بغداد اجرا خواهد شد.
ادعای آمریکا در خصوص تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش درحالی است که این گروه تروریستی ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها