زخمی شدن استاندار مزدور به دست نیروهای یمنی

دوشنبه 2 فروردين 1395 - 12:53

استاندارِ تحمیلیِ جوف که منصوبِ عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن است، در کمین ارتش و کمیته های مردمی یمن افتاد و زخمی شد و نوه و دو تن از همراهانش کشته شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، در مسیر عبور هادی حسین العجی العواضی، استاندار انتصابی جوف، کمین کردند و موفق شدند او را زخمی کنند. در این عملیات، نوۀ استاندار و دو تن دیگر در منطقه المتون در غرب شهر الحزم در استان الجوف، کشته شدند.

منطقه الجوف، در حال حاضر کانون درگیری های شدید ارتش و کمیته های مردمی با مزدوران عربستان سعودی در یمن است.

منابع نظامی خبر دادند که در جریان پیشروی مزدوران عربستان به سمت مناطق المتون و المصلوب، ده ها تن از آنان کشته شدند که از میان آن ها دو تن از سرکرده ها به نام های سلطان احمد السنتیل و علی صالح القح، شناسایی شدند.

در این میان، جنگنده های سعودی برای سرپوش نهادن بر شکست مزدوران، 50 بار به مناطق المتون، المصلوب و سدبأ واقع در غرب شهر الحزم حمله ور شدند و منازل و کشتزارهای غیرنظامیانِ این مناطق را بمباران کردند.

از سوی دیگر، ارتش و کمیته های مردمی، به پیشروی های خود در منطقه الضباب و المسراخ ادامه دادند و وارد فرودگاه قدیمی و قرارگاه تیپ 33 شدند و اماکن استقرار متجاوزان سعودی و خودروهای نظامی آنان را در منطقه الاحیوق در الوازعیه و منطقه ذباب هدف قرار دادند و ده ها تن از مزدوران عربستان سعودی در یمن را کشته و خودروهای نظامی آنان را منهدم کردند.

متجاوزان سعودی نیز در حمله هایی هوایی به منطقه الضباب در تعز، ساختمان فرمانداری جبل الحبشی و مجتمع های مسکونی را هدف قرار دادند و شماری از شهروندان بی دفاع را زخمی کردند.

جنگنده های سعودی همچنین در حمله ای دیوانه وار به بازار مهیوب در خیابان 60 و منطقه الحفا در صنعا؛ مناطق متعددی را در فرمانداری نهم هدف قرار دادند و خسارت هایی به منازل مسکونی شهروندان و اموال آنان وارد کردند.

حملات جنگنده های سعودی، مناطق مجزر، حریب و بیجان در مأرب را نیز در بر گرفت و خسارت های سنگینی به قلعۀ تاریخی حریب وارد کرد. ساختمان فرمانداری المتون در استان الجوف و فرمانداری عین در استان شبوه نیز از این خسارت های سنگین بی نصیب نماند.

7- 205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها