آمادگی روسیه برای برخورد با ناقضان آتش‌بس از فردا

آمادگی روسیه برای برخورد با ناقضان آتش‌بس از فردا
دوشنبه 2 فروردين 1395 - 22:05

ستاد کل ارتش روسیه، تاکید کرد که آمریکا در اجرای قواعد شورای امنیت در برخورد با نقض آتش بس در سوریه کارشکنی می کند، و روسیه آماده است که از سه شنبه برخورد با ناقضان را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال "سرگئی رودسکوی" رئیس ستاد فرماندهی عملیات در ستاد ارتش روسیه روز دوشنبه  به وبگاه شبکه روسیا الیوم خبر داد که آمریکا و روسیه، روز جمعه، در نشستی در عمان به رایزنی پرداختند و مشخص شد که آمریکا، آمادگی ندارد جزییات پیشنهادهای مربوط به آتش بس در سوریه را بررسی کند.

این مسئول نظامی روس، خاطر نشان کرد آتش بسی که به موجب قطعنامۀ 2268 از 27 ماه گذشته میلادی در سوریه اجرا شده است، قواعدی برای برخورد با نقض آتش بس داشت که آمریکا و روسیه بر سر آن توافق کرده بودند و در قطعنامۀ شورای امنیت نیز به آن تصریح شده است.

وی افزود: "کارشکنی آمریکا" در اجرای این قواعد در برخورد با نقض آتش بس توسط گروه های مسلح تروریست، غیرقابل قبول است، زیرا نقض آتش بس، موجب کشته شدنِ روزانۀ غیرنظامیان در سوریه می شود.

ژنرال رودسکوی سپس اعلام کرد: اگر آمریکا به پیشنهادات روسیه در زمینه برخورد با ناقضان آتش بس سوریه پاسخی ندهد، روسیه، از روز سه شنبه آمادگی دارد برای برخورد با گروه های مسلحی که آتش بس را نقض می کنند، به صورت یکجانبه به زور متوسل شود.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها