کشف شبکه جاسوسی اینترنتی اسرائیل در لبنان

کشف شبکه جاسوسی اینترنتی اسرائیل در لبنان
سه شنبه 3 فروردين 1395 - 10:44

وزیر ارتباطات لبنان از وجود یک شبکه اینترنتی غیر قانونی و مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پطرس حرب" این مطلب را پس از جلسه کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات مجلس لبنان بیان کرد.
بر اساس این گزارش، تیم های فنی وزارت ارتباطات لبنان، دستگاه های پیشرفته و سامانه های اطلاعاتی را در بلندترین نقاط کوه های لبنان یافتند، که بدون مجوز فعالیت دارند.
حرب در یک کنفرانس مطبوعاتی با "فضل الله" که ریاست جلسه را به عهده داشت افزود: موضوع اینترنت غیر قانونی مساله ای بسیار خطرناک و بزرگ است که با طرف هایی مرتبط است که ارتباط آن با رژیم صهیونیستی برای ما ثابت شده است، این امر به معنای آن است که امنیت ما در معرض نفوذ صهیونیستی قرار دارد.    
وی ادامه داد، به عنوان دولت و وزیر آن، همه ما در زمینه مبارزه با این نفوذ مسئولیم و وزارت ارتباطات و دولت مانند بقیه وقتی موضوع کشف شد تدابیر لازم را اتخاذ کرد.     
حرب با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در تماس مستقیم با قوه قضاییه است، یادآور شد که با دادستان و قاضی تحقیق در این زمینه تماس گرفته است.   
وی به افکار عمومی اطمینان داد که تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت ارتباطات روند ارتباط غیر قانونی را خنثی کرده اما هنوز یک یا چند مکان در لبنان وجود دارد که به ارتباط غیر قانونی ادامه می دهد.
حرب خاطر نشان کرد، جرم اینترنتی غیرقانونی ، سلاح و ابزارهای آن را کشف کردیم و اطلاعات کافی درباره هویت عاملان این جرم را داریم که در اختیار مسئولین ذی ربط قضایی است. 
وی تصریح کرد، وزارت ارتباطات عاملین را تعقیب نمی کند بلکه آنان را همراه با مدارک جرم به قوه قضاییه تحویل می دهد به ویژه که آنان موافقت وزارت ارتباطات را درخواست نکردند و وزارت از آن اطلاع نداشت تا اینکه افشا شدند.  
فضل الله نیز گفت، این مساله ای کوچک نیست بلکه خطرناک است و ما مصمم به پیگیری آن تا آخر هستیم، در نشست وزارت ارتباطات، نهادهای ذی ربط و امنیتی قرار شد این مساله تا انهدام این شبکه در هر منطقه از کشور پیگیری شود و اینکه تسامح و تساهلی درباره این موضوع خطرناک صورت نگیرد.
206-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها