برچیدن توافق هسته‌ای، مهمترین اولویت دونالد ترامپ

برچیدن توافق هسته‌ای، مهمترین اولویت دونالد ترامپ
سه شنبه 3 فروردين 1395 - 14:06

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برچیدن توافق هسته‌ای را مهمترین اولویت خود در صورت پیروزی دانست و اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، در هر مذاکرات اسرائیلی – فلسطینی، جانب (اسرائیل) را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ در حضور کمیته امور عمومی آمریکایی – اسرائیلی "ایپاک" که قدرتمندترین لابی صهیونیستی در آمریکا است، وعده داد که در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری آمریکا، هم پیمانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را استحکام بیشتری خواهد بخشید.

ترامپ با اشاره به این که رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق صلح آمادگی دارد، از فلسطینی ها خواست پای میز مذاکره بیایند و برای متوقف کردن "تجاوزات" ضد "اسرائیل" اقدام کنند و در عین حال بداند که "اسرائیل" تا همیشه یهودی باقی خواهد ماند.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سپس با بیان این که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی شکاف بردار نیست، گفت که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، برهم زدن توافق هسته ای با ایران را در رأس اولویت های خود خواهد گذاشت.

وی توافق هسته ای کشورهای 5+1 با ایران را فاجعه ای برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و خاورمیانه دانست.

ترامپ سپس عضویت آمریکا در پیمان ناتو را برای این کشور، هزینه بر دانست و خواستار مشغولیت آمریکا به بازسازی داخلی شد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین در کارایی سازمان ملل در فرایند صلح نیز ابراز تردید کرد و گفت: هرگونه تلاش سازمان ملل برای تحمیل توافق صلح در خاورمیانه، به فاجعه منجر می شود.

205-8

پربیننده ترین خبرها