جنایات تکفیری‌ها در قلب اروپا ادامه دارد؛

از ترور رهبر شیعیان بلژیک تا انفجارهای بروکسل

از ترور رهبر شیعیان بلژیک تا انفجارهای بروکسل
چهارشنبه 4 فروردين 1395 - 12:29

انفجارهای تروریستی روز گذشته در بلژیک واقعه‌ای تأسف‌آور است که خاطرۀ تلخ دیگری را که آن هم در ماه مارس اتفاق افتاد، در یادها زنده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چهار سال پیش در 13 مارس 2012 (23 اسفند 90) "شيخ عبدالله دحدوح" رهبر شیعیان بلژیک با تبر توسط همدستان تروریست هایی که انفجار دیروز را صورت دادند، به طرز فجیعی به شهادت رسید؛ اتفاقی که اگر در تهران می افتاد و برای مثال یک کشیش مسیحی با تبر به قتل می رسید، معلوم نبود چه گزارش‌هایی توسط مدعیان نظارت بر حقوق بشر از جمله "احمد شهید" در مورد وضعیت بحرانی حقوق بشر در ایران نوشته می شد و چه قطعنامه های حقوق بشری بر ضد ایران به همراه می داشت.

اما مقامات بلژیک و اروپا در برابر آن جنایت سکوت کردند، چرا که شاید از ماهیت تروریسم تکفیری به درستی آگاه نبودند و نمی دانستند که تروریسم تکفیری وهابی، فقط دامنگیر شیعیان و مسلمانان نخواهد شد و غیرمسلمانان را هم گرفتار خواهد کرد. کشته شدگان بی‌گناه انفجارهای تروریستی روز سه شنبه سوم فروردین 95 در "پایتخت اروپا" در واقع قربانی معیارهای دوگانه اتحادیه اروپا در برخورد با مسئله تروریسم هستند.     

مقامات بلژیکی در واکنش به این اقدام وحشیانه سلفی های تکفیری، به اعلام این خبر بسنده کردند که عامل این جنایت بازداشت شده و از همه طرف ها خواستند که "آرامش خود را حفظ کنند"! آنان وعدۀ محاکمه و پیگرد عاملان جنایت مسجد امام رضا (ع) را دادند، اما در ادامه خبری در این باره منتشر نشد.

شهید شيخ عبدالله دحدوح عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و امام جماعت شیعیان مسجد امام رضا (ع) شهر بروکسل بود که در تاریخ 25/12/90 در پایتخت بلژیک توسط عوامل تکفیری به شهادت رسید.

عاملان شهادت امام جماعت شیعیان مسجد الرضا (ع) بروکسل سه نفر بودند که یکی از آنها پس از آتش زدن مسجد، در حالی که شیخ عبدالله قصد خاموش کردن آتش را داشت با استفاده از تبر وی را به شهادت رساند.

وی مغربی تبار و متولد کشور بلژیک بود که پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم طبیعی از بلژیک به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه جامعة المصطفی العالمیه در قم شد.

شهید حجت الاسلام و المسلمین دحدوح فعالیتهای تبلیغی خود را با راه اندازی مرکز و مسجد امام رضا (ع) در شهر بروکسل شروع کرد و در نشر فرهنگ اهل بیت (ع) اقدامات موثری انجام داد. وی مولف بیش از چند جلد کتاب بود و بیش از دویست شاگرد نیز تربیت نمود. کتاب "الحریه من وجهه النظر الاسلام و الغرب" (آزادی از منظر اسلام و غرب) از نوشته‌های این عالم و مجاهد شهید است.

 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها