ارتش سوریه در آستانه ورود به تدمر

ارتش سوریه در آستانه ورود به تدمر
چهارشنبه 4 فروردين 1395 - 13:10

ارتش سوریه در ادامه پیشروی در استان حمص، به دو کیلومتری شهر تاریخی تدمر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه به منظور آزادسازی شهر تدمر از چنگ داعش، به نزدیک ترین کرانه های این شهر تاریخی رسیدند و از جنوب، 2 کیلومتر و از غرب، 5 کیلومتر با ورودی های تدمر فاصله دارند.

"رامی عبدالرحمن" دیده بان حقوق بشر سوری، گفت: نیروهای دولت سوریه، به دو کیلومتری جنوب و پنج کیلومتری غرب شهر تاریخی تدمر رسیده اند.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: این پیشروی، پس از تسلطِ این نیروها بر کوه های الهیال که بر این شهر اشراف دارد و در جنوب غربی آن واقع شده است، صورت گرفت.

ارتش سوریه، این پیشروی را در هفتم ماه مارس و به منظور بازپس گیری شهر تاریخی تدمر که در استان حمص در مرکز سوریه واقع شده است، آغاز کرد. این عملیات، با پشتیبانی هوایی جنگنده ها و بالگردهای روسیه همراه بود.

به گفتۀ عبدالرحمان، این عملیات برای ارتش سوریه، از اهمیت راهبردی برخوردار است، زیرا آزادی تدمر، به بازپس گیری منطقه بادیه و رسیدن به مرزهای عراق و سوریه از سمت شرق منجر می شود.

وی تاکید کرد: در صورت پیروزی ارتش سوریه، داعش، ناخواسته، منطقه البادیه را که میان تدمر و مرزهای عراق واقع شده است از دست خواهد داد و به این ترتیب، مساحتی برابر با حدود 30 هزار کیلومتر مربعی از کنترل داعش خارج می شود.

داعش، در ماه می سال 2015 (اردیبهشت 94) شهر تدمر یا "پالمیرا" را که از شهرهای تاریخیِ مندرج در فهرست شهرهای تاریخی یونسکو است، اشغال کرد و به تخریب آثار باستانی با ارزش آن پرداخت.

7- 205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها