ترس از ایران و کاسۀ گدایی اسرائیل از آمریکا

ترس از ایران و کاسۀ گدایی اسرائیل از آمریکا
چهارشنبه 4 فروردين 1395 - 15:16

لابی صهیونیستی در آمریکا "ایپاک"، افزایش حجم کمک های مالی سالانۀ آمریکا به رژیم صهیونسیتی تا حد 4 میلیارد دلار را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا در سال 2007، با امضای توافقنامه ای 10 ساله با رژیم صهیونیستی، متعهد شده بود که تا سال 2018، سالانه سه میلیارد دلار به این رژیم کمک مالی کند.
در این میان، ایپاک در جمع اعضای کنگره آمریکا، با برشمردن خطرهایی که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند، افزایش کمک های آمریکایی به این رژیم را خواستار شد و افزایش کمک ها به سالی 4 میلیارد دلار تا سال 2028 را خواستار شد.
بر اساس اعلام شبکه هفتِ تلویزیون رژیم صهیونیستی، تهدیدهایی که رژیم صهیونیستی به موجب آن ها خواهان افزایش کمک های مالی شده است، عبارتند از: 1. ایران به عنوان بزرگ ترین تهدید برای موجودیت "اسرائیل" 2. حزب الله لبنان 3. گروه های مسلح در صحرای سینا 4. تونل های زیرزمینی و موشک های حماس در غزه 5. نظام بی ثبات سیاسی در عراق 6. بی ثباتی در منطقه و به ویژه در سوریه.
لابی صهیونیستی، با استناد به این تهدیدها، خواهان سلاح هایی نظیر سامانه های ضد موشک و ضد خمپاره، افزایش توانمندی هوایی از جمله جنگنده های جدید، سامانه های ضد تانک پیشرفته، فن آوری های تازه برای شناسایی موقعیت تونل ها و همچنین پشتیبانی از نیروی دریایی و توسعه جنگ الکترونیک شده است.
رژیم صهیونیستی در توجیهِ ضرورت اختصاص اعتبار برای کمک مالی به این رژیم خاطر نشان کرد که این کمک ها برای خرید نیازهای اسرائیل از آمریکا هزینه خواهد شد و به این ترتیب، اسرائیل، حامی بازار کار در آمریکا خواهد بود.

7- 205

پربیننده ترین خبرها