لزوم مبارزه جدی با تروریسم درسوریه چگونه به اروپا ثابت شد!

لزوم مبارزه جدی با تروریسم درسوریه چگونه به اروپا ثابت شد!
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 17:10

العالم - انفجارهای اخیر بروکسل موضع مسکو و دمشق مبنی بر اولویت از بین بردن تروریسم بر هر اقدام دیگر در سوریه را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات مشترک روسیه و سوریه درماههای گذشته با مخالفت هایی از جانب برخی طرف های غربی مواجه بود که مبارزه با تروریسم در سوریه را جدی نگرفته بودند.

تاثیرعملیات نیروهای سوری در ایجاد پوشش هوایی طی پنج ماه گذشته بسیار بیشتر از اقدام کشورهای ائتلاف به رهبری آمریکا در طی پنج سال بوده است.

گزارشهای خبری ازاعزام نیروهای ویژه روسیه برای جنگ با گروههای تروریستی درسوریه، پیشروی نیروهای ارتش عربی سوریه در میدانهای جنگ و احتمال زیاد بازپس گیری شهر تدمراز چنگال داعش درساعت ها وروزهای آینده، امتیاز ائتلاف روسیه و سوریه را تقویت کرده و خواهد کرد. این تحولات همچنین تاکیدی بر قدرت نقش نظامی روسیه در سوریه است و بحث از اختلاف میان سوریه و روسیه هم  مبالغه است.

انفجارهای بروکسل با برهم زدن معادله های مورد نظرغربی ها، ضرورت یافتن راهکارسریع و ریشه ای برای حل بحران سوریه را بیش از پیش آشکار کرد، درحالی که اکنون در محافل سیاسی این سئوال مطرح است که راهکار باید براساس دیدگاههای روسیه و همپیمانانش یا مطابق با سلیقه جبهه امریکا باشد.

در مجموع کفه ترازوی روسیه- سوریه تاکنون حتی به شکلی جزئی سنگین تراست، درحالی  که در صورت ادامه پیروزیها درمیدان جنگ از یک سو و افزایش حملات تروریستی در مناطق دیگر اروپا وترکیه از سوی دیگر، مساله کاملا تغییر خواهد کرد.

انفجارهای هماهنگ در فرودگاه بین‌المللی و یکی از ایستگاه‌های قطار شهری بروکسل پایتخت بلژیک که سه شنبه گذشته روی داد  30 کشته و 136 زخمی به جا گذاشت.

 217-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها