دیدار موگرینی و بشار الجعفری+فیلم

پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 17:32

سوریه (العالم) – "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ملاقات با هیات اعزامی از سوی دولت سوریه به ریاست "بشار الجعفری" در ژنو گفت، جنگ سوریه باید تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیدار نادر میان موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بشارالجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، اولین دیداردرچند سال گذشته است.

الجعفری پس از این دیدار که درهتل محل اقامت وی و هیات همراهش انجام شد، با اشاره به لزوم شکستن جمود سیاسی، بازگشایی سفارت های کشورهای عضو اتحادیه در دمشق که بسته شده و لغو تحریم های سوریه را خواستار شد.

وی به خبرنگاران گفت، دیدار موگرینی با هیات های اعزامی به ژنو، باعث تشویق هیات سوریه و دیگر طرف ها به ویژه فرستاده ویژه بین المللی به منظور ایفای نقش مثبت در مذاکرات غیر مستقیم میان طرف های سوری شد و برای اولین بار توانستیم یخ های روابط را بشکنیم.

موگرینی پس از دیدار با هیات های دولت سوریه و گروه های معارض قبل از پایان نشست ژنو 3 گفت که خواستار موفقیت مذاکرات شده و بر ضرورت پایان جنگ این کشور تاکید نموده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درکنفرانس مطبوعاتی با "استفان دی میستورا" گفت، طرفین باید به منظور ایجاد راه حلی برای منازعه بدون تاخیر وارد روند سیاسی شوند.

وی افزود، مسئولیت رساندن این پیام به عهده نمایندگان دو بلوک نیست بلکه به عهده طرف های ذی ربط در روند صلح است.

از سوی دیگر همزمان با نزدیک شدن به پایان دور سوم مذاکرات ژنو 3 ، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مسکو با "جان کری" و "فرانک اشتاینمایر" همتایان آمریکایی و آلمانی خود ملاقات کرد.

همچنین دیدارهایی میان کری با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه و لاوروف و همچنین لاوروف و اشتاینمایر برگزار شد.

لاوروف در دیدار با اشتاینمایر گفت، اتحادیه اروپا باید از بازی های ژئوسیاسی دست برداشته و با روسیه برای مبارزه با تروریست ها همکاری کند. 

اشتاینمایر نیز گفت، آینده سیاسی سوریه باید پشت میز مذاکرات تعیین شود.  

206-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها