قدردانی صالح از مواضع حزب الله درقبال تجاوز به یمن

قدردانی صالح از مواضع حزب الله درقبال تجاوز به یمن
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 18:13

العالم - رئیس جمهوری سابق یمن از مواضع حکیمانه حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن در برابر تجاوزگری عربستان سعودی به یمن قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان با گذشت نزدیک به یک سال از حمله به یمن تاکنون بارها از زبان سید حسن نصرالله دبیرکل و سایر مسئولان این حزب ضمن محکوم کردن تجاوز سعودی ها به یمن خواستار پایان یافتن سریع تجاوز ائتلاف عربی به مردم بی دفاع یمن شده است.

" علی عبدالله صالح " رئیس جمهوری سابق یمن چهارشنبه شب درسخنانی خطاب به مردم یمن مواضعی که تاکنون از جانب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درقبال تجاوز سعودی ها به یمن اتخاذ شده را ستود و از آن قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار تجمع گسترده مردمی در روز شنبه آینده به نشانه اعلام مخالفت با جنگ علیه یمن شد.

صالح درنطق تلویزیونی تاکید کرد " عبدربه منصورهادی " مشروعیتی ندارد و درصورتی که مشروعیتی وجود داشته باشد، باید به صنعاء بیاید.

وی از طرفدارانش خواست که برای اعلام مخالفت با تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن و مخالفت با تجزیه این کشوردر میدان السبعین صنعاء تجمع و تظاهرات کنند.

صالح افزود " ما خواهان صلح هستیم و به دنبال تسلیم شدن نیستیم و با همه امکانات و وسایل ممکن در برابر متجاوزان مقاومت می کنیم".

رئیس جمهوری سابق یمن با بیان اینکه یمن هیچ خطری برای کشورهای ائتلاف عربی ندارد، تاکید کرد که یمن با ایران علیه کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ائتلاف نکرده است.

وی تصریح کرد " اگر ایران به ما پیشنهاد ائتلاف ضد کشورهای ائتلاف عربی را بدهد، با این کشور ائتلاف خواهیم کرد، اما چنین پیشنهادی داده نشده و بین ما و ایران هیچ ائتلافی وجود ندارد".

215-9

پربیننده ترین خبرها