طرح جدید شهرک سازی صهیونیست ها درقدس

طرح جدید شهرک سازی صهیونیست ها درقدس
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 19:02

العالم - شورای موسوم به " شورای ساخت و ساز اسرائیل " در قدس اشغالی از طرح یک انجمن صهیونیستی برای ساخت واحدهای جدید در منطقه سلوان در مقابل مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " مرکزاطلاعات وادی حلوه " روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد این طرح به دنبال جلسه کوتاه و فوری شورای ساخت و ساز اسرائیل تصویب شد و اهالی منطقه " وادی حلوه " دراعتراض به برخوردهای نژادپرستانه صهیونیست ها، از آنجا خارج شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اعتراض های اهالی وادی حلوه تا جایی پیش رفت که حاضر به شنیدن سخنان اعضای کمیته ساخت و ساز نشدند و هنگام صحبت از خسارت های ایجاد مجتمع صهیونیست نشین بر روی اراضی آنان، سخنان آنان را تحریم و به علت نبود مترجم عربی درجلسه، آن جا را ترک کردند.

وکیل " سامی ارشيد " دراین باره گفت که شورای ساخت و ساز اسرائیل در قدس اشغالی، چهارشنبه شب همه اصلاحات انجام شده در طرح " کیدم " را رد و تصمیم " کمیته استیناف در شورای عالی برنامه ریزی را که این پیش نویس را نپذیرفته بود، لغو کرد.

ارشيد افزود که هدف از این طرح ساختن یک ساختمان 6 طبقه با مساحت 12 هزار مترمربع برای استفاده های مختلف از جمله مراکز آثار باستانی، ساخت سالن های اجلاس، کلاس های آموزشی و پارکینک برای خودروهای گردشگران و شهرک نشینان، مراکز تجاری و دفاتر خاص متعلق به جمعیت صهیونیستی " العاد " است.

مرکز اطلاعات وادی حلوه و کمیته منطقه وادی حلوه در بیانیه ای مشترک، تصویب طرح جمعیت صهیونیستی " العاد " را که درورودی این منطقه ساخته می شود، محکوم کردند.

دراین بیانیه آمده است که تصویب این طرح صهیونیستی در راستای خدمت به طرح های شهرک نشینان صهیونیست است و مقدمه ای برای موافقت با دیگر طرح های ساخت و ساز شهرک سازی برای صهیونیست ها در منطقه سلوان در قدس اشغالی به شمار می رود.

دراین بیانیه از سازمان آموزشی، فرهنگی، علمی ملل متحد (یونسکو) خواسته شده است که فوراً برای توقف این طرح های صهیونیستی وارد عمل شود زیرا اجرای این طرح به معنای نادیده گرفتن میراث و فرهنگ یک شهر تاریخی است.

 215-9

پربیننده ترین خبرها