داعش، وزیران بلژیکی را وادار به استعفا کرد!

داعش، وزیران بلژیکی را وادار به استعفا کرد!
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 20:05

العالم - دو وزیر بلژیکی پس از ناکامی در تعقیب یکی از عاملان حمله تروریستی روز سه شنبه گذشته در فرودگاه بروکسل درخواست استعفای خود را به نخست وزیر این کشور ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ژان ژامبون " Jan Jambon وزیر کشور و Koen Geens وزیر دادگستری بلژیک که نتوانسته اند عامل حملات تروریستی روز سه شنبه گذشته در بروکسل را بازداشت کنند، استعفای خود را به " شارل میشل " نخست وزیر این کشور ارائه کرده اند.

براساس این گزارش، " شارل میشل " نخست وزیر بلژیک با بیان اینکه درزمان جنگ، نباید میدان را خالی کرد، ضمن رد تقاضای استعفای این دو وزیر از آنها خواست به فعالیت ادامه دهند.

پس از آنکه ترکیه در روز چهارشنبه ( 23 مارس ) اعلام کرد که " ابراهیم البکراوی " یکی ازعاملان انتحاری حملات روز سه شنبه در بروکسل پایتخت بلژیک را اخراج کرده است، مسئولان بلژیکی به شدت در تنگنا قرار گرفته اند.

این عامل انتحاری سال گذشته به اروپا سفر کرده و ترکیه به بلژیک درباره اینکه او عضو گروه تروریستی داعش است، هشدار داده بود.

البكراوی بعد از اینکه نیمی از دوره محکومیت 9 ساله خود را به جرم سرقت مسلحانه در زندان گذرانده بود، با قید وثیقه از زندانی در بلژیک آزاد شد.

وزیر کشور بلژیک با بیان اینکه می توان درباره علت آزادی زودهنگام این متهم و علت شکست ما در بازداشت وی درترکیه سوال کرد، افزود " این سوال ها قابل درک است و دراین شرایط ، درست است که به مسئولیت سیاسی درست عمل شود".

درحملات تروریستی روز سه شنبه ( 3 فروردین ) درایستگاه مترو و فرودگاه بروکسل (مقر اتحادیه اروپا)، دست کم 31 نفر کشته و بیش از دویست نفر مجروح شدند.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها