حملات هوایی سعودی علیه غیر نظامیان یمنی+فیلم

پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 20:13

یمن (العالم) – یک منبع یمنی، از شهادت و مجروح شدن بیشتر از 11 غیر نظامی در حمله هوایی سعودی به خانه های مردم در استان های "صنعا" و "الحدیده" خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای یمن در پاسخ به این جنایت، مواضع مزدوران سعودی را در استان "تعز" پس از سیطره بر ارتفاعات استراتژیک "الخزان" گلوله باران کرده و به پاکسازی منطقه "الضباب" از مزدوران ادامه دادند. 
حمله هوایی سعودی به "الحجیله" در الحدیده به شهادت و زخمی شدن 11 نفر و انهدام کامل چند خانه انجامید.
یکی از شهروندان که خانه اش هدف قرار گرفته است، گفت: آنها می خواهند کار یمنی ها را تمام کنند؛ اما ما کارمان تمام نمی شود و مانند کوه در برابر آنان ایستاده ایم.
شخص دیگر گفت، حمله عربستان، زیر بنای یمن را هدف قرار داده است.
حمله هوایی سعودی به یک پل نزدیک بیمارستان نظامی بخش "شعوب" به انهدام پل و شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر انجامید.
همچنین حملات هوایی سعودی به مناطقی در"عسیلان" در استان "شبوه"، "صرواح" در "مارب"، "المتون" در "الجوف"، "حنه" و "الردف" در "الوازعیه" و "شارع الخمسین" در "تعز" انجام شد.
ارتش یمن در پاسخ ، از استان تعز مواضع مزدوران را در شرق منطقه "المدرب" در "الوازعیه" هدف قرار داد و تلفات و خساراتی به آنان وارد کرد. 
این گلوله باران پس از سیطره نیروهای یمنی بر ارتفاعات استراتژیک الخزان و تپه های مجاوز آن انجام شد که به تسلط آنان بر جبهه غرب شهر تعز پس از درگیری شدید و فرار مزدوران از مواضعشان انجامید.
جنگجویان یمنی بابیان اینکه مناطقی از مزدوران "داعشی" پاکسازی شده است، تاکید کردند که تروریست ها تا بازگشت به جایی که از آن آمده اند، تعقیب خواهند شد؛ لذا از مردم می خواهیم از سرزمینشان دفاع کرده و با هجوم سعودی مقابله کنند.      
درهمین حال نیروهای یمنی توانستند منطقه الضباب را از مزدوران پاکسازی کنند، نیروهای مزدوران در زندان مرکزی، مناطق موازی با "دانشگاه" و "التبه الخضراء" به طرف "بیری پاشا" متلاشی شده و نهاد اطلاع رسانی جنگی تصاویر اجساد شماری از مزدوران که به نظر متلاشی شده می رسد را منتشر کرد.
ارتش و نیروهای مردمی یمنی ضمن درگیری شدید با مزدوران، شماری از آنان را کشته و زخمی  کردند و مواضعی در بخش های "خب" و "الشعف" در شرق "الجوف" توسط آنان پاکسازی شد. 

206-9

پربیننده ترین خبرها