نماینده پارلمان کویت تأکید کرد:

سیطره آل سعود بر مقدرات کشورهای عربی

سیطره آل سعود بر مقدرات کشورهای عربی
جمعه 6 فروردين 1395 - 11:52

نماینده پارلمان کویت و رئیس شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر در ژنو، صدور قرار تعقیب خود توسط دادستانی کویت را ظالمانه و سیاسی محض دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) دکتر عبد الحمید دشتی صدور چنین قراری را گواهی بر میزان سیطره رژیم آل سعود بر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت برشمرد و خواستار لغو این قرار شد.
دشتی درکنفرانس مطبوعاتی که دیروز(پنجشنبه) در دمشق برگزار شد علت صدور چنین قراری را تلاش و فعالیتهای خود در ژنو و بروکسل برای مبارزه با تروریستها و تعقیب آنها دانست و گفت که هدف از صدور چنین قرارهایی اخلال در فعالیت فعالان حقوقی است تا مانع از تلاشهای آنها برای مقابله با ظلم و ستمی شوند که ملتهای عرب منطقه به خاطر تفکر وهابی گری و سیاستهای رژیم آل سعود تحمل می کنند.
دشتی از دادستان کل کویت خواست طبق موازین تعریف شده در تعامل با شکایتهای مطرح شده علیه وی برخورد کرده و آن را به دستگاه قضایی ارجاع دهد و به عبارتی محاکمه وی بدون بازداشت باشد تا به این ترتیب وی بتواند به وظیفه خود به عنوان نماینده منتخب ملت عمل کند. وی پذیرش شکایتهای عربستان را انکار حقوق بشر در کویت که یک حکومت دموکراتیک با دستگاه قضایی سالم است دانست.
دشتی نادیده گرفتن حقوق اساسی شهروندان کویت را به منزله نادیده گرفتن حاکمیت ملی دانست و تأکید کرد که کویت هرگز مثل عربستان که حداقل حقوق بشر در آن رعایت نمی شود، نخواهد شد.
دشتی خواستار دفاع اعضای پارلمانهای عربی و اسلامی و بین المللی از نماینده ای که منتخب ملتش است شد وی همچنین از "تجمع عربی و اسلامی برای دفاع از مقاومت"، - که خود نیز عضو آن است – خواست از حق آزادی بیان و حقوق بشر دفاع کرده و در مقابل سلطه جویی قبیله آل سعود که برای تخریب امت اسلامی، سرزمین نجد و حجاز را اشغال کرده بایستند.
دشتی از محافل بین المللی خواست طبق قطعنامه های سازمان ملل و اصول قانون بین الملل، ضمن محکوم کردن اقدام های آل سعود، مانع مداخله آن در امور داخلی کویت شوند.
وی همچنین با طرح درخواست از محافل بین المللی برای قطع کمک های فکری و مالی آل سعود از تروریسم، تاکید کرد که باید رژیم عربستان مسئول تمام فجایع جاری در بحرین، یمن، عراق و اروپا معرفی شود و ریاض وادار به پرداخت غرامت بابت خسارتهایی شود که سیاستهای آل سعود به بار آورده است.
این نماینده مجلس کویت از پارلمان اروپا خواست در تمام پیام های اینترپل که علیه فعالان سیاسی و حقوقی در منطقه خلیج فارس صادر شده تجدید نظر کنند زیرا این احکام علیه کسانی صادر شده اند که تنها جرمشان ابراز عقیده و دفاع از حقوق بشر است.
وی ابراز امیدواری کرد که سرنوشت تمام درخواست های بازداشت فعالان کشورهای عربی خلیج فارس دراینترپل، به سطل زباله انداخته شود.
دشتی با تأکید بر حمایت از سوریه و مقاومت ملت آن کشور در برابر تروریسم خاطرنشان کرد که سوریه وطنی ارزشمند و گرانبها برای تمام ملتهای عرب است و ما وظیفه خود می دانیم که از این کشور که همیشه از تمام جهان عرب دفاع کرده است حمایت کنیم.
یادآور می شود، مجلس کویت به بهانه آنچه که "اهانت" به حکومت عربستان دانسته است از این عبالحمید دشتی صلب مصونیت کرده است.
عبد الحمید دشتی طی مصاحبه ای با شبکه خبری سوریه خواستار نابودی تفکر تکفیری وهابی در زادگاه این تفکر به منظور نابودی کامل تروریسم در جهان، شده بود. به دنبال این مصاحبه، سفارت رژیم سعودی سعود در کویت از دشتی به دستگاه قضایی کویت شکایت کرده  است.
پس از ین شکایت دادستان کل کویت، دستور احضار دشتی را پس از سلب مصونیت از وی صادر کرد.

208-9

پربیننده ترین خبرها