تجلیل از نوجوانان تونسی که با صهیونیست‌ها مسابقه ندادند

جمعه 6 فروردين 1395 - 18:22

تونس، (العالم) – سه نوجوان شطرنج باز تونسی که از مسابقه با ورزشکاران صهیونیست خودداری کرده بودند، در تونس و ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از تونس، اقدام ارزشمند این نوجوانان تونسی، بار دیگر توجه افکار عمومی را به موضوع مخالفت مردم جهان عرب با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی معطوف ساخت و نشان داد که مردم تونس به رغم سکوت دولت های عربی در قبال جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین همچنان با نوع عادی سازی روابط مخالفند.
نوجوانان ورزشکار شهر "مساکن" در ساحل تونس، رویدادی منحصر به فرد از این نوع را رقم زدند، چه اینکه سه نوجوان تیم شطرنج این شهر از مسابقه با نوجوانان صهیونیست در بازی های قهرمانی شطرنج جهان در رومانی امتناع کردند.
مخالفت با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی به ویژه پس از انقلاب در تونس جایگاه خاصی در آگاه نسل جدید این کشور یافته است.
"محمد حمیده" شطرنج باز تونس به خبرنگار شبکه خبری "العالم" گفت: ظلمی که به فلسطینیان روا شده را به یاد آوردم و دوست داشتم کاری برای آنان انجام دهم، آنچه ما انجام دادیم در برابر مقاومت کودکان فلسطینی علیه صهیونیست ها کار مهمی نیست.   
جمعیت های تونسی ضد صهیونیسم، این کودکان حامی قضیه فلسطین را که عمرشان بیشتر از 12 سال نیست، مورد تجلیل قرار دادند. پیشتر یک جمعیت ایرانی هم به نیابت از ایران اسلامی آنان را مورد استقبال و تحسین قرار داده بود.
"هشام المجدوب" مربی تیم شطرنج "مساکن" گفت: جمعیتی در ایران ما را دعوت کرد، استقبال از ما بسیار گرم و صمیمی بود به گونه ای که شگفت زده شدم، چنان گرم از ما پذیرایی شد که گویی از رؤسا و هیات های بین المللی استقبال شده است، ما تا کنون چنین استقبالی را شاهد نبودیم.
مردم، گروه ها و سازمان های جامعه مدنی تونس با وجود سکوت رژیم های عربی در قبال جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، همچنان با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مخالفند.
یک شهروند تونسی در این باره گفت: متاسفیم که اعراب سکوت کرده اند، در حالی که یک کودک عرب این گونه بلیغ پیامی را به دنیا می رساند.
یک شهروند دیگر گفت: همه شهروندان شرافتمند عرب، با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مخالف است، چون اسرائیل یک رژیم تروریست می باشد.
موضع مردم کشورهای عربی علیه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، به اهرم فشاری علیه نظام های عربی در زمینه اتخاذ موضع نسبت به تل آویو تبدیل شده است.

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها