یمنی‌ها به آتش‌بس سازمان ملل خوش‌بین نیستند

جمعه 6 فروردين 1395 - 19:18

یمنی‌ها احتمال موفقیت آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در دهم مارس 22 فروردین) را به علت پایبند نبودن عربستان سعودی به آتش بس در گذشته، ضعیف می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یمنی ها براین باور هستند که عربستان سعودی از آتش بس به عنوان فرصتی برای رهایی از محکومیت ها و فشارهای بین المللی علیه این کشور به علت ارتکاب جنایات جنگی و نیز به عنوان فرصتی برای سروسامان دادن به اوضاع نظامی خود به منظور ازسرگیری مجدد حمله استفاده می کند.

ناظران همچنین معتقدند که آتش بس فرصت بیشتری به دشمن متجاوز برای ریختن بیشتر خون مردم یمن و درد و رنج انسانی آنان می دهد و احتمال می دهند که عربستان سعودی و هم پیمانانش مانند گذشته به آتش بس پایبند نباشند.

"محمد المقالح" فعال سیاسی یمنی در مصاحبه با شبکه العالم گفت: عربستان در وضعیت دشواری قرار دارد و معتقد است هر روز که دیرتر آتش بس را به تاخیر بیاندازد، به موفقیت دست یافته است اما این غیرممکن است، اما جامعه بین المللی نیز ظالم است، چرا که می داند هر روز بیشتر به معنای کشتار جدید است.

یک شهروند زن یمنی به خبرنگار شبکه العالم گفت: عربستان از آغاز حملات خود به یمن به هیچ توافقی پایبند نبوده است، نه توافق آتش بس، نه توافق برای کمک رسانی و نه لغو محاصره یمنی ها، همه این ها

سیاست فریبکارانه ای است که عربستان و معلمانش یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر آن حرکت می کنند.

مردم یمن همچنین درک می کنند نرمشی که عربستان یک سال بعد از ویران گری و جنایت های ضد بشری به خرج می دهد، در راستای وارونه جلوه دادن واقعیت ها و طفره رفتن از انتقادات وارده به آن از سوی سازمان های بین المللی و متهم شدن به ارتکاب جنایات جنگی در یمن به ویژه با ادامه آماده شدن برای تشدید حملات در جبهه های مختلف است.

"زيد الغرسی" روزنامه نگاری یمنی در گفتگو با شبکه العالم گفت انتقادات بین المللی که از سوی سازمان های جامعه مدنی یا سازمان های حقوق بشر متوجه عربستان است، باعث می شود که سعی کند تا افکار عمومی را متقاعد کند که در یمن آتش بس برقرار است تا از تنگنای فعلی خارج شود اما در واقع، در میدان نبرد در همه جبهه ها، حملات را تشدید می کند و مزدوران خود را به مأرب  والجوف و تعز می فرستد.

215

پربیننده ترین خبرها