داعش چگونه افراد را به خودکشی متقاعد می‌کند؟

داعش چگونه افراد را به خودکشی متقاعد می‌کند؟
جمعه 6 فروردين 1395 - 22:09

گروه تروریستی داعش، درجذب شمار زیادی از عناصر خارجی موفق بوده و بسیاری را به انتحار و خودکشی متقاعد کرده است؛ به نظر می‌رسد سِحر و جادوی داعش تاثیر و نفوذ زیادی در میان هوادارانش ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بعد ازاینکه گروه تروریستی داعش، مناطق امنی را برای خود به ویژه درعراق و سوریه پیدا کرده و درجذب شمار زیادی از عناصر خارجی موفق بوده؛ بسیاری افراد را به شرکت در عملیات انتحاری متقاعد کرده است، سحر و جادوی داعش تاثیر و نفوذ زیادی در میان هوادارانش ایجاد می‌کند.

پایگاه "روسیا الیوم" در گزارشی نوشت: عناصری که به داعش می پیوندند، فقط از کشورهای عربی نیستند، بلکه ازاقصی نقاط جهان از جمله آسیا، آفریقا، اروپا و استرالیا به این گروه افراطی پیوسته اند. همه مناطق جهان به نوعی به میدان درگیری برای این گروه تبدیل شده است، سوال این جاست که چرا اروپایی ها عرب و غیره به این گروه تندرو و خشن می پیوندند؟ تاثیر سحرو جادوی این گروه چیست؟

می توان گفت که شرایط برای گسترش دامنه نفوذ و تحرکات داعش فراهم شده است، از زمان اشغالگری آمریکا درعراق درسال 2003 ؛ این حادثه فاجعه بار با همه پیامدهای خطرناک آن، زمینه وسیعی را برای خشونت و درگیری های گسترده ایجاد کرده است و داعش بهانه ای برای جذب نیرو و سطه گری بر مناطق گسترده از عراق و سوریه و لیبی و یمن پیدا کرده است.

درنتیجه این وضعیت، زمینه برای جذب عناصری از همه مناطق جهان با عقاید و ایدئولوژی های مطلق که خشونت های خونبار را " عبادت " می دانند، فراهم شده و این عناصر روانه مناطق تحت اشغال داعش شده اند ، عناصری که با این ایدئولوژی خود، ارتباط شان را با همه اطرافیانش قطع می کند و پیرو خشونت می شود.

علت جذابیت این ایدئولوژی برای آن ها این است که در پوششی مقدس قرار داده شده و درنتیجه بسیاری از افراد بی هویت که به دنبال پول وافر هستند، به بمب های انفجاری و شمشیرهای وحشی تبدیل می شوند.

عناصری که جذب این گروه می شوند، باورشان شده است که "ماموریت مقدس" را اجرا می کنند و آنان سربازان واقعی هستند و نیروهای طرف مقابلشان، ارتش های متعلق به طاغوت ها و طرفداران باطل هستند.

سحر وجادوی داعش، بازتاب های گسترده را به ویژه در جوامع فقیر کشورهای عربی و در حومه برخی از کشورهای اروپایی به خصوص در پاریس و بروکسل به دنبال داشت.

افرادی بیکار از خانواده های فقیر و درگیر خشونت و ناآرامی که برخی از آن ها به جرم و بزه کشیده شدند و برخی دیگر به سمت استفاده از مواد مخدر و قاچاق آنان رفتند، یکباره درمقابل خود دیدند که کسانی به آن ها پول های کلان می دهند و به زعم خود ، گناه هایشان پاک می شود و از خشونت در خیابان ها در مناطق مختلف از کشورهای عربی و اروپایی به سمت خشونت های فراگیر و خونبارتر تحت رایت این گروه می روند و به خیال خود در راه اجرای ماموریت مقدسی گام می گذارند که درآن مرگ و زندگی یکسان است.

تحت تاثیر تبلیغ های گسترده و سحر و جادی القاعده و داعش، قشرهای گسترده از افراد بیکار و ناامید و جویای هویت و رسیدن به آروزها ، جذب این گروه ها شده و به میدان های خشونت و جنگ رفتند که از هیچ فرصتی برای ریختن خون افراد بیگناه دریغ نمی کنند.

پیوستن به داعش صرفاً به مناطق حومه و شلوغ در اروپا محدود نشد، به طوری که در سال 2005 اولین زن 38 ساله اروپایی به نام " مارییل دی ژاکه " اهل بلژیک، عملیات انتحاری را درمقابله با آمریکایی ها درعراق اجرا کرد.

درسال 2015 ، یک جوان استرالیایی به نام "ژاک بیلاردی" هم عملیاتی انتحاری را ضد ارتش عراق در رمادی اجرا کرد. این جوان که سنش حدود 18 سال بود، پیشتر اعلام کرده بود که برای نائل شدن به مقام
"شهید" و "کشتن شمار زیادی از کفار" به داعش در عراق پیوسته است!

همانطور که می بینیم، خیلی از این عناصر که جذب داعش شده اند، زحمت تفکر زیاد به خود نمی دهند و در ایدئولوژی سخت و خشن آنان، زن و مرد، کودک و نوجوان فرقی ندارد، آن ها همه مرزها، ارزش ها، اصول و احساسات انسانی را نادیده می گیرند و از همه تنوع هستی فقط این راه را انتخاب کرده که خود را در میان مردم منفجر کنند و شمار زیادی از مردم را بکشند و همه جا را به جهنم تبدیل کنند.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها