سفر دوبارۀ نمایندگان پارلمان فرانسه به سوریه

سفر دوبارۀ نمایندگان پارلمان فرانسه به سوریه
شنبه 7 فروردين 1395 - 10:53

تری ماریانی، از نمایندگان پارلمان فرانسه روز جمعه گفت که در زمان تعطیلات "عید پاک" به منظور اعلام همبستگی با مسیحیان شرق، همراه با چهار نماینده دیگر از این پارلمان به سوریه سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریانی در تماس تلفنی از اتوبوسی که وی را از بیروت به دمشق منتقل می کرد به این خبرگزاری خاطرنشان کرد که احتمالا با نمایندگان بشار اسد، رییس جمهور سوریه، دیدار خواهد کرد.
ماریانی در نوامبر گذشته نیز به همراه چهار نماینده دیگر به دمشق رفته و با رئیس جمهور سوریه دیدار کرده بود.
این نماینده از حزب "جمهوریخواهان" راستگرای فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این هیئت در مراسم عید پاک که روز یکشنبه آینده برگزار خواهد شد، شرکت می کند.
در این بیانیه آمده است: " این سفر علاوه بر ملاقات با شخصیت های دینی و فرهنگی، فرصت مناسبی برای دیدار با محافل سیاسی (سوریه) و بررسی اوضاع نظامی (این کشور) خواهد بود".
ماریانی خاطرنشان کرد که موضوع این دیدار را با وزارت امور خارجه فرانسه در میان گذاشته است که البته با مخالفت و تأیید نشدن این وزارتخانه رو به رو شده است.
گفتنی است قرار است گفتگوهای صلح بین نظام سوریه و مخالفان با نظارت سازمان ملل در روزهای  20 و 21 فروردین (نهم و دهم آوریل) از سر گرفته شود.

7- 208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها