آمار تکان‌دهنده از تخریب زیرساخت‌های یمن + فیلم

شنبه 7 فروردين 1395 - 10:59

صنعا، (العالم)- عربستان سعودی در طول یک سال بیش از 200 کارخانه، 570 انبار مواد غذایی و حدود 400 بازار و مجتمع تجاری یمن را از بین برده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که برای تجاوز به یمن تشکیل شد علاوه بر محاصره اقتصادی ملت یمن، به نابودی زیرساخت های این کشور مبادرت کرده چنان که در طول یک سال صدها کارخانه و مجتمع تجاری از بین رفته است.
ویرانی صدها مرکز صنعتی و تجاری
محاصرۀ یمن موجب تعطیلی 50 واحد صنعتی شده که در پی آن 75 درصد بخش صنعتی یمن از کار افتاده است و 80 درصد کارگران این بخش بیکار شده اند.
"عبدالاله شیبان" نماینده وزارت صنایع یمن در گفت و گو با خبرنگار العالم با اشاره به تعطیلی بخش اقتصادی یمن گفت: متاسفانه این روند رو به افزایش است و به عنوان مثال صنعت آب گازدار که در نزدیکی فرودگاه صنعا بود یک ماه و نیم قبل هدف حملات شدید قرار گرفت و بیش از 300 کارگر آن بیکار شدند... در بخش صنایع سیمان دولتی نیز 3 هزار و 312 کارگر بیکار شده اند.
وی افزود: به دلیل محاصرۀ اقتصادی یمن و نبود مواد اولیه، قسمتی از تولید تأسیسات صنعتی متوقف شده است؛ ضمن آن که به دلیل شرایط نابسامان معیشتی امکان فروش تولیدات وجود ندارد.
حجم خسارات از 40 میلیارد دلار گذشت
بر اساس گزارش های سازمان های اقتصادی، حجم خسارت های اقتصادی یمن در طول یک سال گذشته از مرز 40 میلیارد دلار گذشته و این موضوع تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور داشته و باعث کاهش 34 درصدی رشد در بخش کشاورزی، نفت و برق شده است. در عین حال به دلیل محاصره اقتصادی، قیمت مواد غذایی 35 درصد افزایش داشته است.
عبدالرحمن الشرعبی کارشناس اقتصادی خاطرنشان می کند که وضعیت نامناسب اقتصادی یمن به دلیل هدف قرار گرفتن زیرساخت ها در بخش کشاورزی، نفت و سایر بخش های حیاتی است و محاصرۀ کامل و کاهش سفرهای ریلی و بندرگاهی به مشکلات انسانی دامن زده و در صورت ادامۀ این روند باید منتظر فاجعه انسانی در یمن بود.
حمله به کارخانه ها و انبار مواد غذایی
نیروهای متجاوز سعودی و ائتلاف تحت رهبری آن 15 کارخانه مواد غذایی که اقلام غذایی و معیشتی مردم را تولید می کرد، بمباران کرده اند تا چرخ توسعه در یمن بازایستد و به بازار مصرفی تولیدات کشورهای متجاوز تبدیل شود.

7- 202 - 211

پربیننده ترین خبرها