کمک خواهی داعش از مردم، مساجد نینوا را خالی کرد

کمک خواهی داعش از مردم، مساجد نینوا را خالی کرد
شنبه 7 فروردين 1395 - 16:11

العالم - مردم مناطق مختلف استان نینوا که دراشغال گروه تروریستی داعش قراردارد، با پیش بینی کمک خواهی برای پیوستن به عناصر این گروه درجبهه ها، جمعه گذشته به مساجد نرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: از آنجا که مردم با بهره برداری عناصر داعش از منبر مساجد برای ترویج افکار افراطی خود و حمل سلاح مخالفند، جمعه هفته گذشته ، کسی به مسجد نرفت و مساجد خالی ماندند.
منبع محلی در استان نینوا در شمال عراق درگفت و گو با سومریه نیوزفاش کرد که خطبای گروه تروریستی داعش طی فراخوان عمومی از اهالی این استان خواستند سلاح به دست بگیرند.
این منبع گفت: "خطبای داعش روز جمعه از مردم نینوا خواستند سلاح به دست گرفته و در کنار این گروه بجنگند".
وی خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی از طریق آنچه که دیوان مساجد خوانده است، خطبه مشابهی را در اختیار تمام خطیبان جمعه وابسته به خود قرار داده است با این مضمون که "سرزمین خلافت مورد حمله مشرکین قرارگرفته است."
این منبع در ادامه گفت: "عناصر داعش گروه گروه از جبهه ها فرار می کنند و این گروه تروریستی می کوشد چنین به مردم تلقین کند که ارتش عراق و نیروهای پشتیبان آن، همه را از دم تیغ خواهد گذراند لذا چاره ای جز دفاع از شهر خود در مقابل حملات نیروهای عراقی ندارند".
گفتنی است گروه اطلاع رسانی جنگ روز پنجشنبه (5فروردین ماه، 24 مارس) از آغاز مرحله اول عملیات آزادسازی استان نینوا با آزادسازی تعدادی از روستاها و برافراشتن پرچم عراق در مناطق آزاد شده خبر داد.

208-211-7-9

پربیننده ترین خبرها