جنگنده های اردنی صهیونیستی در برابر همتایان روس

جنگنده های اردنی صهیونیستی در برابر همتایان روس
شنبه 7 فروردين 1395 - 20:18

جنگنده های رژیم صهیونیستی و اردن در جنوب سوریه در مقابل نیروی هوایی روسیه صف آرایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" مطلبی درباره دیدار "عبدالله دوم" پادشاه اردن با شماری از اعضای بلندپایه کنگره آمریکا در ژانویه 2016 منتشر کرد که در آن پادشاه اردن گفته است ، جنگنده های اسراییلی و اردنی در برابر جنگنده های نیروی هوایی روسیه در مرزهای جنوب سوریه ایستادند.
پایگاه اینترنتی "عربی 21" به نقل از هاآرتص گزارش کرد، عبدالله دوم در این نشست که در واشنگتن انجام شد به تاریخ این درگیری اشاره نکرد. 
روزنامه "گاردین" انگلستان و پایگاه اینترنتی بریتانیایی "میدل ایست" درباره این نشست نوشتند که پادشاه اردن برای اولین بار از عملیات مشترک نظامی اردن - انگلستان در لیبی و شرکت مخفی نیروهای ویژه اردن در جنگ سوریه نیز سخن گفت.   
گزارش هاآرتص حاکیست، هواپیماهای اسراییلی در چارچوب همکاری با جنگنده های اردنی سرگرم اجرای ماموریت شناسایی برای ارزیابی مواضع دفاعی اسراییل در مرز سوریه بودند.  
پادشاه اردن مدعی شد، روس ها را دیدیم که پرواز می کنند اما طولی نکشید که با جنگنده های اف 16 اسراییلی و اردنی مواجه شدند که در کنار یکدیگر در آسمان اسراییل و اردن پرواز می کردند، روس ها غافلگیر شدند و دریافتند نمی توانند اقدامی علیه ما انجام دهند.  
هاآرتص نوشت، پس از این حادثه، تلاش سه جانبه گسترده ای برای کاهش تنش ناشی از آن به عمل آمد.
پادشاه گفت که رییس ستاد ارتش صهیونیستی با وی تماس گرفت و از وی خواست با روس ها تماس بگیرد، پوتین نیز فرستاده ویژه ای اعزام کرد، قبل از آن، پادشاه اردن با رییس موساد در امان درباره این موضوع که چگونه روس ها را در مواضعشان نگه داریم، گفت و گو کرد.    
عبدالله گفت که هر چه  با روس ها صحبت کرد یکسان بودن مواضع اردن با اسراییل بیشتر آشکار شد، گویی به نیابت از اسراییل سخن می گوید، بررسی هایی که با روس ها انجام شد درباره ماموریت ها در جنوب سوریه بود. 
سخنگوی ارتش اسراییل درباره اطلاعات منتشره از سوی هاآرتص اظهار نظری نکرد.
پادشاه اردن درباره شاخه القاعده در سوریه گفت، به روس ها گفتیم که می خواهیم جبهه النصره را تصفیه کنیم، روس ها از ما خواستند گرای مواضع النصره را به آنان بدهیم تا آن را بمباران کنند اما نپذیرفتیم تا به آنان بهانه ای برای بمباران مواضع ارتش آزاد ندهیم.

206-9

پربیننده ترین خبرها