تظاهرات میلیونی یمنیها درسالروز حملات عربستان

تظاهرات میلیونی یمنیها درسالروز حملات عربستان
يکشنبه 8 فروردين 1395 - 09:41

صنعا (العالم) ـ یمن در سالروز آغاز حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی با حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی، صحنه تظاهرات میلیونی مردمی بود و تصویری از همبستگی ملی و عزم یمنی ها برای مقابله با تجاوزات دشمن را به دنیا نشان داد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، صنعا، پایتخت یمن، قبل از ظهر دیروز (شنبه)، در اولین روز از آغاز دومین سال تجاوزگری عربستان به یمن، شاهد تظاهرات و تجمع گسترده و بی سابقه مردمی بود که با دعوت علی عبدالله صالح، رییس جمهور پیشین یمن و سید عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله، در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

مردم یمن در تظاهرات صبح شنبه که به دعوت علی عبدالله صالح برگزار شد، بر پایداری و مقاومت در مقابل متجاوزان تأکید کردند.

عربستان عامل مشکلات منطقه
شرکت کنندگان در این تظاهرات هر گونه بهانه متجاوزان را برای ارتکاب جنایاتی چون نسل کشی و تخریب سازمان یافته زیر ساخت های یمن محکوم کردند. علی عبدالله صالح نیز طی سخنانی در این تظاهرات حکومت عربستان را عامل تمام مشکلات منطقه به خصوص در عراق، سوریه و لیبی دانست.
صالح با اشاره به سکوت محافل بین المللی در قبال نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت در یمن، از سیاست سرپوش بر اشغالگری انتقاد کرد و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست مانع فروش سلاح به حکومت عربستان شود.
خبرنگار العالم گزارش داد: بعد از ظهر شنبه نیز هواداران جنبش انصارالله به دعوت سید عبدالملک حوثی، رهبر این جنبش، به خیابانها آمدند و در واکنش به حمله عربستان به کشورشان که با حمایت غرب و رژیم صهیونیستی صورت گرفته، شعار دادند.
همه این فعالیتها حکایت از آن دارد که ملت یمن متحد و یکپارچه در کنار رهبران خود در برابر متجاوزان مقاومت کرده و عزم خویش را برای بیرون راندن متجاوزان از کشورشان جزم کرده اند. متجاوزانی که جز کشتار کودکان و زنان و ارتکاب جنایات فجیع علیه بشریت، نتیجه ای از تجاوزات خود به دست نیاورده اند. و حتی بیمارستانها و مراکز بهداشتی و مدارس و مهد کودکها هم از جنایات آنها در امان نمانده است.
حضور گسترده یمنی ها در این تظاهرات گویای قدرت و وحدت مردمی است که در برابر متجاوزان ایستاده اند.

مداخلهٔ نظامی در یمن در۶ فروردین ۱۳۹۴ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی با حملهٔ هوایی ائتلاف برخی از کشورهای عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت آغاز شد.

208 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها