در دیدار با هیات فرانسوی

اسد: آزادسازی تدمر نشانه کارآمدی ارتش سوریه است

اسد: آزادسازی تدمر نشانه کارآمدی ارتش سوریه است
يکشنبه 8 فروردين 1395 - 20:02

بشار اسد رییس جمهوری سوریه امروز (یکشنبه) در دیدار با هیات فرانسوی متشکل از نمایندگان پارلمان، پژوهشگران و اصحاب رسانه این کشور تاکید کرد که آزادسازی شهر تدمر نشان دهنده کارآمدی راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایرنا ، اسد با اشاره به آزادسازی شهر تاریخی تدمر از اشغال تروریست های داعش گفت: این پیروزی نشان می دهد که راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم در مقابل عدم جدیت ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا که متشکل از 60 کشور می باشد، کارآمدتر است.


رییس جمهوری سوریه افزود: سفر هیات های پارلمانی به سوریه و اطلاع از واقعیت ها در مناطق و شهرهای مختلف سوریه می تواند در تصحیح سیاست های اشتباه دولت های برخی کشورها از جمله فرانسه در قبال حوادث سوریه موثر باشد.

وی ادامه داد: سیاست های فرانسه و تحریم های اقتصادی این کشور علیه سوریه بر شرایط زندگی ملت سوریه تاثیر منفی گذاشت.


از سوی دیگر اعضای هیات فرانسوی ضمن اعلام همبستگی با ملت سوریه، تاکید کردند که به تلاش های خود برای کاستن از درد و رنج شهروندان سوریه و لغو تحریم اقتصادی علیه این کشور ادامه خواهند داد.
همچنین اعضای هیات فرانسوی درمورد بازگشت ثبات و امنیت به سوریه در نزدیکترین زمان ممکن ابراز امیداواری و بر حفظ تنوع فرهنگی و تمدنی سوریه تاکید کردند.
پیش از این «نیکولا دوئیک» یکی از اعضای این هیات فرانسوی در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک، خبر دیدار نمایندگان مذکور با اسد را اعلام کرده بود.
اعضای هیات مذکور را به غیر از دوئیک، نمایندگان دیگری همچون «تیری ماریانی»، «میشل ووآزن»، «دونی ژاکا» و «والری بوآیه» تشکیل می دهند که روز جمعه فرانسه را به مقصد دمشق ترک کردند.
رئیس جمهوری سوریه در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان) گذشته سه نماینده راستگرای پارلمان فرانسه از جمله «ژان فردریک پوآسون» (Jean-Frédéric Poisson) از حزب دمکرات- مسیحی را پذیرفته بود.
ارتش و نیروهای مقاومت سوریه امروز یکشنبه شهر تاریخی تدمر را به طور کامل از چنگال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند .
شهر تدمر سوریه در ماه مه 2015 (اردیبهشت1394) به اشغال تروریست های داعش درآمد.
سقوط این شهر باعث نگرانی شدید جامعه جهانی در خصوص آثار باستانی این شهر شد که قدمت آن بیش از دو هزار سال است زیرا داعش پیش از آن بسیاری از موزه های عراق و سوریه را غارت کرده و آثار باستانی آن را نابود کرده بود.
تدمر یا همان شهر پالمیرا به مروارید صحرا نیز مشهور است و این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهانی به ثبت رسیده است .
 

پربیننده ترین خبرها