«دیلی میل» گزارش داد:

مظنون حمله تروریستی بروکسل در ترور«احمدشاه مسعود» نقش داشت

مظنون حمله تروریستی بروکسل در ترور«احمدشاه مسعود» نقش داشت
يکشنبه 8 فروردين 1395 - 20:26

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد: یکی از مظنونان حمله تروریستی بروکسل که توسط پلیس این کشور به قتل رسیده است در ترور احمد شاه مسعود نقش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مهر،  روزنامه بریتانیایی دیلی میل در گزارشی آورده است : تحقیقاتی که پس از حمله تروریستی روز سه شنبه گذشته در شهر بروکسل انجام شده ، نشان داده است که یکی از مظنونان این حادثه به نام «عبدالرحمان امیرود» که متهم به انتقال بمب بوده و توسط پلیس به قتل رسیده است پیش از این در رابطه با ترور «احمدشاه مسعود» یکی از رهبران نظامی مجاهدین افغانستان مدت هفت سال زندانی بوده است.

این روزنامه نوشته است: از پاسپورت این شخص معلوم شده است که با «طارق معروف» و دیگر تروریستهایی که در حمله تروریستی شهر بروکسل نقش داشته اند در ارتباط بوده است.

احمدشاه مسعود مسئول بخش نظامی جمعیت اسلامی و یکی از فرماندهان مشهور جهادی افغانستان بود که در سال ۱۳۸۰ در شهر «خواجه بهاءالدین» ولایت «تخار» افغانستان توسط دو تروریست وابسته به شبکه القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد.

در دوره «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین افغانستان، احمدشاه مسعود به عنوان قهرمان ملی افغانستان شاخته شده و در تقویم رسمی افغانستان ۱۸ شهریور ماه سالروز مرگ وی تعطیل رسمی است.

حملات تروریستی روز سه شنبه گذشته که در یک ایستگاه مترو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک به وقوع پیوست مرگ ۳۱ تن و زخمی شدن ۳۰۰ نفر را در پی داشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات تروریستی را به عهده گرفت.
 

پربیننده ترین خبرها