خسارت سنگین ماشین جنگی سعودی در تجاوز به یمن+ویدیو

يکشنبه 8 فروردين 1395 - 21:31

صعده – العالم- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند علاوه بر مقاومت در مقابل حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی، خسارات سنگینی را به ماشین جنگی سعودی وارد کنند.

خبرنگار شبکه العالم از صعده گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی و همپیمانانش، با انجام حملات گسترده به مواضع نظامی سعودی، صدها نظامی و مزدور را از پا درآورده و مناطق بسیاری را تحت کنترل خود گرفته‌اند.
بر اساس گزارشها، تاکنون 423 تن از افسران و سربازان متجاوز تبعه کشورهای مختلف کشته شده اند. در این بین 54 تن از کشته شدگان و مجروحان، از عناصر شرکت بدنام آمریکایی بلک واتر هستند. 979 تن از عناصر گروه های مسلح وابسته به عربستان نیز در این حملات ازپا درآمده‌اند  و بیش از 509 تن از آنان نیز به اسارت گرفته شده‌اند.
نیروهای یمنی همچنین بیش از 7 ناو جنگی، 39 خودروی زرهی، 77 تانک، 5 خودروی نظامی همر، 121 نفربر، 24 بولدوزر، 226 قطعه از انواع تجهیزات نظامی، 23 پهپاد جاسوسی، 16 بالگرد آپاچی، 24 قایق نظامی را منهدم کنند و این آمار همچنان در حال افزایش است.
نیروهای ارتش یمن علاوه بر این، مواضع و پایگاه‌های نظامی سعودی را در عمق این کشور در عسیر، جیزان، نجران، و مأرب را به وسیله ده ها موشک بالستیک با دقت تمام هدف قرار دادند.
نیروهای یمنی در این حملات علاوه بر 3 ایستگاه برق، 20 انبار سلاح، و بخش قابل توجهی از شرکت بزرگ نفتی آرامکو، توانستند بیش از 400 پایگاه و نقطه و برجک نظامی را منهدم کنند.

پربیننده ترین خبرها