روسیه: بدون اسد، وضع سوریه فجیع‌تر از لیبی می‌شود

روسیه: بدون اسد، وضع سوریه فجیع‌تر از لیبی می‌شود
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 11:23

العالم ـ سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نباید این واقعیت را فراموش کرد که بشار اسد پیش از آن که دوست روسیه باشد، دوست غرب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا روز یکشنبه 27 مارس در گفتگو با روزنامه نگاران گفت: ما از شخص اسد حمایت نمی کنیم... فراموش نکنید که اسد بهترین دوست ما نبوده، بلکه پیش از ما،  دوست غرب بوده است.. ما از حفظ دولت مشروع سوریه حمایت می کنیم، زیرا براین باوریم که اگر رییس جمهور کنار برود، در ادامه دولت نیز کنار خواهد رفت و قوه مجریه و ارتش نیز فرو خواهد پاشید و در چنین حالتی، اوضاع کنونی لیبی، در مقایسه با وضعی که در سوریه پیش خواهد آمد، یک زنگ تفریح و شوخی خواهد بود.

به نوشته روسیا الیوم، وی در پاسخ به ادعاهای مبنی بر اینکه روسیه نیروهای هوایی خود را برای "حمایت از اسد" وارد سوریه کرده است، گفت:  اگر روسیه نیروهای خود را برای حمایت از طرفی مشخص در درگیری داخلی به عنوان مثال در سال 2011 یا 2012 وارد سوریه می کرد، این ادعا (حمایت روسیه از اسد) می توانست مطرح شود، ولی ما در درگیری داخلی از هیچ طرفی در مقابل طرف دیگر حمایت نمی کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه سیاست روسیه عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست، اظهار داشت که موسکو عملیات هوایی در سوریه را با هدف جلوگیری از فروپاشی این کشور و حفظ دولت مشروع  آن آغاز کرد. 

زاخارووا افزود: روسیه عملیات هوافضا را به عنوان عملیاتی کوتاه مدت با تعیین دقیق اهداف که همان مبارزه با تروریسم است، آغاز کرد؛ به ویژه پس از آنکه تلاشهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در طی یکسال شکست خورد.

به گفته وی، عملیات نیروی هوافضای روسیه با شفافیت تمام و به صورت بی نظیر در سوریه به اجرا درآمد.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها