پس از تدمر، ارتش سوریه کدام شهر را آزاد می‌کند؟

پس از تدمر، ارتش سوریه کدام شهر را آزاد می‌کند؟
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 15:41

تدمر، العالم - ارتش سوریه و هم‌پیمانانش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر القریتین در جنوب غربی تدمر آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش سوریه و هم پیمانانش عملیات نظامی گسترده برای آزادسازی شهر القریتین در جنوب غربی تدمر را آغاز کرده و پس از درگیری با عناصر داعش، تپه منطار الرمیله در ارتفاعات السود(التلول السود) واقع در غرب القریتین را به کنترل درآوردند.

درگیری های شدیدی میان ارتش و عناصر مسلح داعش در غرب شهر "القریتین" در جریان است . درگیری که در آن از انواع سلاح های سبک و سنگین استفاده و شماری از عناصر مسلح تا کنون کشته و یا زخمی شده اند.

کشف کارگاه بزرگ ساخت بمب

عملیات آزادسازی القریتین در پی آزادی شهر تدمر از دست داعش و کنترل فرودگاه و کشته شدن بیش از 400 نفر از داعشی ها در این رویارویی صورت می گیرد. ارتش سوریه بر عزم و اراده خود برای اخراج داعش از رقه و دیرالزور تاکید کرد. یگانهای ارتش در حال پاکسازی جاده های اصلی شهر و خنثی کردن مین ها هستند. خبرنگار شبکه العالم گفت که نیروهای ارتش یک کارگاه بزرگ ساخت بمب کشف کرده اند.

مقابله ارتش سوریه با نفوذ جبهه النصره

همچنین نیروهای ارتش به مقابله با نفوذ مجموعه ای از عناصرمسلح جبهه النصره به تپه العیس در حومه جنوبی حلب مبادرت کردند که در این درگیری بیشتر تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.

در حومه شرقی حماه نیز در درگیری عناصر مسلح با ارتش سوریه در اطراف منطقه المفکر، شماری از عناصر مسلح داعش کشته و برخی دیگر مجروح شدند.

کشته شدن 5 عضو داعش

در دیرالزور نیز 5 تن از عناصر مسلح داعش هنگام تلاش برای نفوذ به مواضع ارتش سوریه در دو جبهه المریعیه و حویجه المریعیه در شرق فرودگاه نظامی دیرالزور کشته شدند.

در حومه ادلب و در اقدامی دیگر در نقض آتش بس، گروههای مسلح، شهرک محاصره شده الفوعه در حومه شمالی ادلب را با چندین خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن علی زاکی بسطی یک شهروند 80 ساله به شدت مجروح شد.

7- 210 ـ 211

پربیننده ترین خبرها