ماجرای استقبال سرد از نخست وزیر ترکیه دراردن

ماجرای استقبال سرد از نخست وزیر ترکیه دراردن
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 16:08

العالم - وزیر ارتباطات اردن وجود مسائل سیاسی درباره استقبال سرد از "احمد داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه در "امان" را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"محمد المومنی" به پایگاه اینترنتی "رای الیوم" گفت، اینکه به علت مسائل سیاسی فقط وزیر گردشگری به استقبال داوود اوغلو رفت و هیچ وزیر سیاسی بارز این مراسم شرکت نکرد، دروغ است.  
وی افزود، موضوع فقط تشریفاتی و متعلق به ماهیت این سفراست و کاهش سطح سیاسی استقبال از نخست وزیر ترکیه در کار نیست. 
وی درباره ماهیت مورد نظر خود برای سفر نخست وزیر ترکیه به کشورش توضیح نداد.
المومنی ادامه داد، روابط اردن ترکیه، قدیمی، تاریخی و مبتنی بر احترام متقابل بوده و توافق های اقتصادی نیز با ترکیه امضا شده است. 
گزارش اخیر رسانه های غربی از سخنان منسوب به "عبدالله دوم" پادشاه اردن حاکی از آن بود که وی در جلسه ای با سران آمریکا علیه ترکیه و حمایت آن از تروریسم اظهاراتی را بیان کرده است.
پادشاه اردن در جریان ملاقات با شماری از سیاستمداران آمریکایی در واشنگتن که اواسط ژانویه 2016 انجام شد، گفته بود که ترکیه به اروپا تروریست می فرستد.
همچنین "ناصر جوده" وزیر امور خارجه اردن که در جلسه حضور داشت، گفته بود، ترکیه در پاسخ به جلوگیری اروپا از ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه، مرزهایش را در برابر آوارگان گشود تا راهی اروپا شوند.
نخست وزیر ترکیه در ساعات اولیه بامداد یکشنبه در سفری یک روزه وارد اردن شد.
هدف وی از این سفر گفت و گو با سران اردن، شرکت در همایش فعالیت‌های ترکیه و اردن، کنفرانس اندیشه عربی و افتتاح دفتر آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه "تیکا" در اردن اعلام شده است.

206-9 

پربیننده ترین خبرها