مصر موضع اتحادیه عرب درباره حزب الله را تایید نکرد

مصر موضع اتحادیه عرب درباره حزب الله را تایید نکرد
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 18:45

العالم ـ وزیر خارجه مصر بدون تایید موضع اتحادیه عرب درباره حزب الله لبنان تاکید کرد که دراین باره مردم و گروههای لبنانی باید نظر بدهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سامح شکری " در گفت و گو با روزنامه " الیوم السابع " گفت: حزب الله وضعیت خاصی در لبنان دارد و مساله تروریست خواندن آن در سطح داخلی لبنان حل می شود.

وی با اشاره به تصمیم وزیران خارجه اتحادیه عرب مبنی بر توصیف حزب الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی، تاکید کرد که این توصیف برای حزب الله از سوی جامعه جهانی نبوده است.

شکری در پاسخ به اینکه آیا حزب الله سازمان تروریستی است؟ گفت: در این مورد حکم  نخواهم داد زیرا حزب الله در لبنان وضعیت خاصی دارد و لبنان کشور برادراست و از ناآرامی‌های شدید داخلی رنج می برد و این موضوع در سطح مردم لبنانی قابل حل‌وفصل است.

وزیر خارجه مصرهمچنین توضیح داد: موضع مصردرقبال حزب الله مربوط به برخی اقدام های این حزب است و من از زاویه دیدگاه مصر معتقدم که دلیلی برای دقت نظر در این موضوع وجود ندارد و همان طور که گفتم این ملت لبنان و گروههای سیاسی این کشور هستند که باید در این مورد نظر بدهند.

موضوع اسد به ملت سوریه مربوط است

سامح شکری دراین گفت و گو همچنین درباره موضع کشورش در قبال بشار اسد، خاطرنشان کرد، مصر در جایگاهی نیست که با هریک از طرف های این پرونده به گونه ای تعامل کند که یکی را بر دیگری ترجیح داده یا اولویت ها را تعیین کند، بلکه این مساله به ملت سوریه باز می گردد.

210-211-9

پربیننده ترین خبرها