فیلم مرکز داده های سری گوگل را ببینید !

دوشنبه 9 فروردين 1395 - 22:10

العالم -مرکز داده ها (دیتاسنتر) شرکت گوگل در دالاس، از مهم ترین و بی نظیرترین مراکز ویژۀ جهان به شمار می رود، تا حدی که حتی شماری از کارمندان این شرکت نیز اجازه راهیابی به آن را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امروز، شرکت گوگل که در دنیای اینترنت، پیشرو به شمارمی آید، سرانجام با ارائۀ ویدیویی 360 درجه ، پرده از مرکز داده های خود برداشت به طوری که کاربران می توانند گشتی در داخل این مرکز بزنند و زیرساخت های پشتیبانِ اطلاعات را ببینند.

مرکز داده های شرکت گوگل، بیش از 75 هزار سازه و مقادیر بسیار زیادی تجهیزات را شامل می شود. این ویدیو را می توان از طریق رایانه یا گوشی های هوشمند، با استفاده از "عینک واقعیت مجازی" بر روی دستگاه های اندروید مشاهده کرد. گوگل تاکید کرد که به زودی، امکان مشاهدۀ این ویدئو را برای کاربران سیستم iOS نیز فراهم خواهد کرد.

در این ویدیو، لوله های انتقال آب به دیتاسنتر گوگل در دالاس و واحدهای خنک کننده و پشتیبان های گوگل، با رنگ هایی که آرم این شرکت به آن معروف است، قابل مشاهده است.

مرکز داده (Data Center) به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی/امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت/اینترانت/اکسترانت) بکار گماشته می‌شوند.

205-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها