چین نماینده ویژه ای برای حل بحران سوریه تعیین کرد

چین نماینده ویژه ای برای حل بحران سوریه تعیین کرد
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 14:06

العالم - چین با هدف تقویت گفتگوی دولت و مخالفان برای حل بحران سوریه و افزایش همکاری و تعامل میان طرفهای این بحران، نماینده ویژه ای تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هونگ لی"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلان کرد: چین قادر است به ایفای نقش سازنده در راستای دستیابی به حل مناسبی برای بحران سوریه، ادامه دهد. زیرا این کشور، به عنوان عضو دائم شورای امنیت به تلاش های مثبت و سازنده در این زمینه و ارائه طرح هایی برای حل بحران اقدام کرده و کمک های انسانی به ملت سوریه ارائه کرده است.
لی افزود: در این راستا، چین "شی شیاو یان" دیپلمات کارکشته خود را به عنوان نماینده ویژه در امور روسیه تعیین کرده است. این دیپلمات چینی با تجربیات بالا، پیشتر سفیر چین در ایران و اتیوپی بوده و همچنین به عنوان رئیس هیأت چین در اتحادیه افریقا فعالیت داشته است. وی همچنین اشراف خوبی بر مسائل خاورمیانه دارد و به خوبی مسئولیت هایش را به انجام خواهند رساند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین، بار دیگر تأکید کرد: تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است و چین از روند مذاکرات ژنو که تحت نظر نماینده ویژه سازمان ملل انجام می گیرد حمایت می کند.
"هونگ لی" در پایان خاطرنشان کرد: روند حل سیاسی بحران سوریه به مراحل حساسی رسیده به طوری که توافق آتش بس سراسری، در حال اجراو کمک های انسانی به طور مداوم در حال ارسال است. همچنین مذاکرات بین دولت و مخالفان سوریه در ژنو جریان دارد.

216-9

پربیننده ترین خبرها