العبادی کابینه‌اش را متحول می‌کند

العبادی کابینه‌اش را متحول می‌کند
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 18:41

یک منبع سیاسی آگاه گفت، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق تغییر اعضای کابینه‌اش را بر اساس وعده‌ای که هفته گذشته داد، روز پنجشنبه این هفته به پارلمان اعلام می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: العبادی همانگونه که در بیانیه روز گذشته اش اعلام کرد، مصمم به تغییر وزرا و اصلاحات فراگیر است.

به گفته این منبع، العبادی می خواهد واقعیت رویدادهای کشور، درگیری میان سیاستمداران و گروه ها برای کسب موقعیت و امتیاز را برای شهروندان تشریح نماید، چه اینکه عده ای در برابر تغییر ایستاده اند در حالی که در رسانه ها عکس آن اعلام می شود.  

این منبع خاطر نشان کرد، العبادی پس از ابلاغ اهمیت موضوع به جناح های سیاسی، تغییرات را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد و سپس پارلمان باید به نقش خود در زمینه پیشبرد اصلاحات به ویژه تغییر وزرا عمل نماید، این همان موضوعی است که ما و مردم خواستار آن هستیم.   

العبادی روز گذشته در سخنانی تلویزیونی از پارلمان و گروه های سیاسی خواست مواضع خود را در خصوص اصلاحات و تغییر وزرا مطرح کنند و تاکید کرد که بدون تفاهم و هماهنگی با آنان قادر به کسب موفقیت در این زمینه نیست.

به دنبال این سخنرانی، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق، از العبادی خواست به جای سخنرانی های "بی فایده"، به مهلت تعیین شده برای معرفی کابینه تکنوکرات در روز پنجشنبه پایبند باشد. وی ضمن انتشار بیانیه ای، العبادی را به پس گرفتن رأی اعتماد نمایندگان این جریان در پارلمان عراق و افزایش سطح خواسته هایش تهدید کرد.

پارلمان عراق روز دوشنبه طی مصوبه ای به العبادی تا پنجشنبه مهلت داد کابینه جدید خود را معرفی کند.

همزمان با ادامه تحصن شهروندان عراقی در مقابل دروازه های منطقه سبز عراق، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر، روز یکشنبه هفتم فروردین با ورود به منطقه سبز، به تنهایی در این منطقه اقدام به تحصن کرد.

این در حالی است که اکنون بیش از یک هفته از تحصن هواداران صدر مقابل ورودی‌های منطقه سبز، که محل استقرار نهادهای دولتی است، می‌گذرد.

معترضان عراقی در اعتراض به فساد دولتی این تظاهرات را برگزار کرده و خواستار اجرای اصلاحات در این کشور شده‌اند.

7- 206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها