در روز زمین؛

جهاد اسلامی بر استمرار مقاومت فلسطین تاکید کرد

جهاد اسلامی بر استمرار مقاومت فلسطین تاکید کرد
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 20:21

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز "زمین" بر ادامه مقابله با دشمن غاصب صهیونیستی تا احقاق کامل حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "المنار" در این بیانیه که امروز به مناسبت روز زمین منتشر شد، آمده است: روز زمین (11 فروردین، 30 مارس) روز گسترش انتفاضه (انقلاب) مقابله با نیروهای اشغالگر صهیونیست و ایستادگی در برابر طرح های رو به گسترش شهرک سازی صهیونیستی است.  
جهاد اسلامی تصریح کرد، افزایش عملیات مقاومت علیه باندهای شهرک نشینان و ارتش صهیونیستی دشمن را به عقب نشینی از کرانه باختری سوق خواهد داد.
این جنبش با اشاره به اهمیت روز زمین خاطرنشان کرد، این روز نماد وحدت ملت فلسطین در زمینه مقاومت و ضربه به توطئه صهیونیستی برای جداسازی سیاسی و جغرافیایی فلسطینیان است. 
در این بیانیه با تاکید بر تقویت تحریم رژیم صهیونیستی به ویژه تحریم اقتصادی آن به عنوان سلاحی مهم و اهرم فشاری بر اشغالگران صهیونیست، خاطرنشان شده است که این امر خسارات زیادی به اقتصاد تل آویو وارد می نماید و ساختارهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را مختل خواهد کرد.    
جنبش جهاد اسلامی از پایداری فلسطینیان ساکن سرزمین های 1948 بخاطر دفاع از هویت و اراضی خود و این که در روز زمین با خون خود حماسه آفریدند و همچنان از شرف و کرامت وطن دفاع می کنند و همچنین به آوارگان فلسطینی در غربت، اهالی قدس و کرانه باختری که در حال حماسه انتفاضه و مقابله با دشمن صهیونیستی هستند و مردم مقاوم غزه قدردانی کرد.
روز زمین روزی نمادین برای فلسطینی هاست که از سال 1976 همه ساله دراین روز تظاهراتی در اعتراض به سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
چهل سال پیش در سی ام مارس سال 1976، فلسطینی های ساکنِ اراضی اشغالی 1948 در اعتراض به مصادره زمین هایشان توسط صهیونیست ها که با هدف یهودی سازی منطقه جلیله در شمال فلسطین اشغالی انجام شد، اعتصاب و اعتراض کردند. پاسخ صهیونیست ها به این اعتراض بسیار خشونت آمیز بود.
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی تانک و زره پوش به روستاهای فلسطینی حمله کردند و دهها تن از مردم بی دفاع فلسطین را به شهادت رساندند.
6 شهید و 100 زخمی حاصل یورش نظامیان صهیونیست به مردم فلسطین بود.
از آن روز به بعد، سی ام مارس هرسال با عنوان "روز زمین" و به یاد شهدای آن روز، در سرزمین های اشغالی فلسطین گرامی داشته می شود و مردم فلسطین در داخل و خارج فلسطین اشغالی، با برگزاری تظاهرات انزجار خود را از جنایات اسرائیل و سیاست های اشغالگرانه این رژیم به نمایش می گذارند.

7- 206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها