پایان تحصن صدر در منطقه سبز بغداد

پایان تحصن صدر در منطقه سبز بغداد
پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 22:43

رهبر جریان هواداران خود را به پایان تحصن در مقابل منطقۀ سبز در مرکز بغداد فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز در پی اعلام کابینۀ حیدر العبادی به پارلمان، "مقتدی صدر" از داخل خیمه خود در منطقه سبز بغداد خطاب به هوادارانش که در خارج از منطقۀ سبز در تحصن بودند، گفت: ما باید به برگزاری تظاهرات گستردۀ مسالمت آمیز ادامه دهیم و پس از هر نماز جمعه در همه استان های عراق تظاهرات کنیم تا پارلمان برای رأی اعتماد دادن به کابینه، تحت فشار قرار گیرد. ضمن این که امیدواریم ساختار کابینه، از حزب حاکم و حاکمیت حزب به دور باشد.

وی افزود: به صورت منظم، از منطقۀ تحت حمایتِ نیروهای امنیتی عقب بنشینید و هنگام پایان دادن به تحصن، با نیروهای امنیتی خداحافظی کنید و هیچ گاه به منطقه تحت حمایت نیروهای امنیتی نزدیک نشوید، زیرا هرگونه تعرض به نیروهای امنیتی به مثابۀ تعرض به من خواهد بود.

مقتدی صدر سپس از فراکسیون های سیاسی خواست مسؤولیت پذیر و وطن پرست باشند و منافع عمومی را سرلوحۀ کار خود قرار دهند تا روند ملیِ اصلاحات تکامل یابد، زیرا عراق، در حساس ترین مرحله از خطر خواهد بود.

حیدر العبادی، روز پنج شنبه، فهرست وزرای پیشنهادی خود را در پاکتی دربسته، به سلیم الجبوری رئیس پارلمان این کشور داد و پارلمان متعهد شد تا 10 روز دیگر، جلسه رأی اعتماد به کابینه را برگزار کند.

العبادی در سخنرانی خود در پارلمان، از نقش مقتدا صدر در برقراری انضباط گسترده در تظاهراتِ مسالمت جویانه ای که به منظور درخواست تغییر در کابینه برگزار شده بود، تجلیل و قدردانی کرد.

مقتدی صدر، روز یک شنبه وارد منطقه سبز در مرکز بغداد شد و پس از چادر زدن در این منطقه، به تنهایی تحصن کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها