تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت؛

برخورد کینه توزانه با نماینده کویتی به خاطر انتقاد از عربستان

برخورد کینه توزانه با نماینده کویتی به خاطر انتقاد از عربستان
جمعه 13 فروردين 1395 - 11:07

تشکل "تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت" از عبدالحمید دشتی نمایندۀ پارلمان کویت در برابر حملات و اتهام زنی های عربستان سعودی و اقدامات دولت و نهاد قضایی کویت علیه وی، دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یحیی غدار دبیرکل "تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت" با انتشار بیانیه ای تصمیم مرتجعانه و کینه توزانه علیه عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت را تلاش برای خاموش کردن صدای انسان های متعهدی دانست که بازگو کننده حقیقت اقداماتی هستند که علیه امت اسلامی و مسئله فلسطین صورت می گیرد.

کویت زیر فشار مسئولان سعودی مصونیت عبدالحمید الدشتی نماینده پارلمان این کشور را به‌ علت انتقاد از سیاست ‌های عربستان در یمن و سوریه لغو کرد.

سفارت عربستان در کویت نیز علیه عبدالحمید دشتی به دلیل آنچه آن را اهانت به ریاض خوانده است، طرح شکایت کرده است.

مسؤولان سعودی مدعی شده اند که دشتی در گفت وگو با یک شبکه وابسته به حزب الله لبنان به عربستان اهانت کرده است.

این دومین شکایت سعودیها علیه دشتی است زیرا آنها پیش از این نیز در شکایتی مشابه، دشتی را به اهانت به عربستان و شاه این کشور متهم کرده بودند.

دشتی در مصاحبه های خود منتقد سیاست‌ های عربستان در سوریه و یمن بوده و خواهان نابودی اندیشه تکفیری در خاستگاه آن شده است.

یحیی غدار دبیرکل تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت در بیانیه خود افزود: تصمیم علیه دشتی جنایت سازمان یافته است که به مجموعه اقدامات کینه توزانه و انتقامجویانه قبلی اعم از اعدام و زندانی کردن چهره های سرشناس ملی و اسلامی افزوده می شود.

وی تاکید کرد: این اقدامات تنها بر عزم و پافشاری مردم حامی مقاومت، آزادگان و انسان های شریف برای ادامه راه خود به منظور تاکید بر حقیقت چالش ها و مقابله با طرح مشترک آمریکایی – صهیونیستی – تکفیری و اهرم های آن خواهد افزود تا اینکه پیروزی نهایی حاصل شود.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود به سفر دبیرکل سازمان ملل همراه با مدیر بانک جهانی به لبنان اشاره کرد و گفت: اهداف این سفر به سرعت برملا شد زیرا این سفر در ظاهر درخصوص مسئله مالی برای کمک به آوارگان سوری بود اما به بحث درباره اسکان دائمی این آوارگان در لبنان نظیر آوارگان فلسطینی که از دهها پیش در لبنان سکونت دارند و وضعیت آنها حل نشده است، تبدیل شد.

یحیی غدار در پایان بیانیه خود تاکید کرد: سوریه مهین شهروندان اصلی این کشور است که به خاطر توطئه استکبار و طرح های مشکوش آن با مشارکت رژیم های واپسگرا و شیخ نشین های عرب و حمایت آنها از اهرم های تکفیری و ویرانگر آواره شدند لذا بازگشت آنها به کشورشان، یک حق ملی و عربی و اسلامی نظیر حق بازگشت فلسطینی ها است.

وی تاکید کرد: این امر در مرکز راهبرد گزینه مقاومت و ملت های حامی آن است که از مسؤولیت تاریخی خود در دفاع و مقابله - در راستای التزام به وحدت سوریه و آزادسازی فلسطین و سمائل برحق امت اسلامی - دست برنخواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها