روسيه: سيستم نظارت بر سلاح در اروپا "مرده است"

روسيه: سيستم نظارت بر سلاح در اروپا
جمعه 13 فروردين 1395 - 12:26

نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که سیسم نظارت بر سلاح در اروپا مرده است و تقویت ناتو و حضور نظامی آن در شرق اروپا باعث تشدید وخامت اوضاع امنیتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر گروشکو روز جمعه در گفت وگو با  روزنامه "ازویستیا" روسیه تصریح کرد:  از آنجائیکه توافقنامه درباره نیروها مسلح کلاسیک در اروپا ارتباط خود را با واقعیت از دست داده است، می توان تاکید کرد که سیستم نظارت بر سلاح در اروپا مرده است. این امر وضعیت امنیتی با مانع بیشتری روبرو می کند زیرا کشورهای ناتو خودشان این تصمیم را گرفته اند..
وی افزود: درسال 1999 میلادی، توافقنامه ای درباره سازگاری با توافقنامه قدیمی درباره نیروهای کلاسیک در اروپا امضا شد اما کشورهای ناتو آن را تصویب نکردند و همین امر باعث اجرایی نشدن آن و وخامت سیستم نظارت بر سلاح در اروپا شد.
گروشکو خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه ناتو برای تقویت "جبهه شرقی" به وخامت خطرناک اوضاع امنیتی منجر شده است.
وی تصریح کرد: آمریکا تصمیم گرفت که یک تیپ زرهی دیگر را در شرق اروپا درپی نقل "داستانهای ترسناک سخیف" مبنی بر احتمال حمله روسیه به کشورهای حوزه بالتیک مستقر کند.
گروشکو اظهار داشت: ناتو از وضعیت برای تقویت حضورش در شرق اروپا ایجاد انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی و تقویت نیروی دریایی در دریای بالتیک و افزایش تعداد تمرین ها و مانورهای نظامی و افزایش فعالیت نیروی هوایی و پروازهای شناسایی در مرز روسیه بهره برداری می کند.
وی تاکید کرد: روسیه استقرار نیروهای بیشتر ناتو در اروپا به این بهانه که آنها به طور دوره ای و نه دائم مستقر می شوند، نمی پذیرد و این امر را ناقض معاهده اساسی بین روسیه و ناتو می داند که در سال 1997 میلادی امضا شد.
گروشکو تصریح کرد: ناتو دو پایگاه در رومانی و لهستان بنا می کند که به طور قطع ماهیتی دائمی دارند و درنتیجه این امر با معاهده روسیه و ناتو در تضاد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها