پس از آزادی رقه، ارتش سوریه وارد نشود!

پس از آزادی رقه، ارتش سوریه وارد نشود!
جمعه 13 فروردين 1395 - 19:24

رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه از آمادگی نیروهای کرد برای آزادسازی شهر رقه خبر داد، اما همکاری با ارتش سوریه در این زمینه را نفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح مسلم" رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک (از برجسته ترین احزاب کرد سوریه) در پاریس گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه برای همکاری با ائتلاف (بین المللی به رهبری واشنگتن ) برای آزادی رقه آمادگی دارند.
مسلم همچنین بر ضرورت پیوستن ساکنان عرب رقه به نیروهای دموکراتیک سوریه (که به گفته وی متشکل از حدود چهل الی پنجاه هزار فرد مسلح است)، تاکید کرد.
کردها از ابتدای سال 2015 پس از اخراج داعش از عین العرب کوبانی توانستند بخش های زیادی از مناطقی که داعش بر آن تسلط یافته بود را آزاد کنند.
صالح مسلم گفت: نیروهای کرد هم اکنون در صدد تسلط بر تنها گذرگاه تروریستها به ترکیه به طول هفتاد کیلومتر در شمال شرق سوریه هستند تا راه های ارتباطی میان سه منطقه کرد نشین عفرین، کوبانی و الجزیره ایمن شود.
وی در گفت وگو با شبکه فرانس 24 گفت: هیچ مانع سیاسی برای پیشروی به سوی رقه و مناطق حلب محل استقرار نیروهای النصره یا داعش وجود ندارد، اما تعیین اولویتها باید با هماهنگی ائتلاف بین المللی باشد.
مسلم با تکذیب هرگونه هماهنگی با مقامات دولت قانونی سوریه گفت: اگر نیروهای دموکراتیک سوریه بتوانند رقه را آزاد کنند، اجازه نخواهند داد ارتش سوریه به آنجا وارد شود، مگر در چارجوب سیاسی مورد توافق.
گفتنی است کردها ماه گذشته بر الشدادی در استان الحسکه تسلط یافته و مسیر داعش به سوی موصل را مسدود کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها