کرملین: ترکیه برای بهبود روابط تلاشی نکرده است

کرملین: ترکیه برای بهبود روابط تلاشی نکرده است
جمعه 13 فروردين 1395 - 20:57

دفتر رییس جمهور روسیه گفت: دولت ترکیه برخلاف آنچه روسیه توقع داشت، برای عادی سازی روابط میان دو کشور هیچ تلاشی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمتری بسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اعلام این خبر افزود: اتهامات قاتل خلبان روسی که در ترکیه بازداشت شده هنوز مشخص نیست.

سخنگوی پوتین روز جمعه اول آوریل در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که اخیرا خواهان ضرورت ازسرگیری همکاری میان ترکیه و روسیه شده، گفت: مسکو بار دیگر از کوتاهی ترکیه در روند عادی سازی روابط دوجانبه از طریق اعتراف به مسؤولیت خود در سرنگون کردن جنگنده روسی، ابراز تاسف می کند.

 

 دیمتری بسکوف تاکید کرد: مسکو هم اکنون نمی داند اتهامات قاتل خلبان جنگنده روسی که اخیرا در ترکیه بازداشت شد، چیست و مشخص نیست که دادستانی کل ترکیه چگونه جنایت قتلی که رخ داده را توضیح خواهد داد.

وی در عین حال نسبت به مجازات مسئولین کشتن خلبان روسی ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است روابط روسیه و ترکیه پس از اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی در حریم هوایی سوریه در ماه نوامبر و کشتن  خلبان آن به دست یک شهروند ترکی به نام الپ ارسلان چلیک که پلیس ترکیه روز جمعه وی را بازداشت کرده، بحرانی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها