داعش از هویت سرکرده النصره پرده برداشت

داعش از هویت سرکرده النصره پرده برداشت
شنبه 14 فروردين 1395 - 09:46

گروه تروریستی داعش اطلاعاتی را درباره سرکرده گروه تروریستی "جبهه النصره" فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش از طریق حسابهای کاربری خود در شبکه های اجتماعی عکسی را از "ابو محمد جولانی" سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) منتشر کرد.
"شام تایمز" تأکید کرد که بر اساس مطالب منتشر شده از سوی داعش، ابو محمد جولانی اهل یکی از روستاهای ارتفاعات جولان اشغالی است و نه دمشق پایتخت سوریه.
این اطلاعات جدید، برخلاف اطلاعات گذشته درخصوص هویت جولانی است.

بر اساس این اطلاعات جولانی در عربستان سعودی به دنیا آمد و در دانشکده رسانه تحصیل کرده ولی درس خود را به پایان نرسانده است.
طبق این گزارش، جولانی ابتدا عضو شاخه القاعده در عراق بود و پس از 3 ماه حضور در این کشور به دست نیروهای اشغالگر آمریکایی بازداشت شد؛ ولی با آغاز بحران سوریه آزاد شد و به عنوان نماینده "ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش به سوریه بازگشت.
داعش مانند القاعده و شاخه های آن ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها