فیلم؛ خبرنگار کفش‌انداز: 4 سال در تعقیب بوش بودم!

شنبه 14 فروردين 1395 - 20:06

خبرنگار عراقی پرتاب‌کننده کفش به سوی رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: چهار سال بوش را تحت نظر داشتم تا بتوانم انتقام عراقی‌ها را از او بگیرم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منتظر الزیدی"، خبرنگاری که در 14 دسامبر 2008 (24 آذر 87) در یک نشست مطبوعاتی در بغداد با کفش به جورج بوش رئیس جمهور آمریکا حمله کرد، پنجشنبه در گفتگو با رسانه های مصری از انگیزه ها و پیامدهای اقدام مهم خود سخن گفت.

وی در گفتگو با روزنامه المصری الیوم تاکید کرد: پرتاب کفش به سوی بوش، در واقع "بوسۀ" خداحافظی با اشغالگران آمریکایی بود که سال ها ملت عراق را مورد اهانت و ظلم قرار دادند و من هنگامی که بوش درباره عقب نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از عراق سخن گفت؛ با پرتاب کفش اول به سمت او فریاد زدم: این هم بوسۀ خداحافظیِ مردم عراق، ای سگ کثیف!"

او هنگام پرتاب دومین کفش فریاد زد: "این هم از طرف یتیمان و بیوه‌زنان و کسانی که به دست تو کشته شدند!"

الزیدی در مصاحبه با روزنامه مصری ادامه داد: کفش هایی را که به سوی بوش انداختم، از قاهره خریده بودم و چهار سال تمام بوش را تعقیب می کردم تا کرامت عراقی ها را که نیروهای پنتاگون آن را سلب کرده بودند، به آنان باز گردانم.

وی همچنین در گفتگو با شبکه مصری الحیاة تاکید کرد: پرتاب کفش، بوش را هزاران بار "کُشت" و این توهین و پیام ملت عراق، برایش از مردن بدتر بود.

منتظر الزیدی خبرنگار شیعه عراقی در 1979م. (1358 ش) در شهرک صدر بغداد متولد شد و فارغ التحصیل دانشکده رسانه دانشگاه بغداد است و در زمان پرتاب کفش به سوی بوش، به عنوان خبرنگار شبکه العراقیه مشغول کار بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها