گزارش تلگراف از اوضاع اسف بار پناهجویان در یونان

گزارش تلگراف از اوضاع اسف بار پناهجویان در یونان
يکشنبه 15 فروردين 1395 - 14:33

روزنامه "ساندی تلگراف" در گزارشی از اوضاع نامناسب و اسف بار مهاجران و پناهجویان در یونان بویژه کمپ "موریا" در یکی از جزاير این کشور پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ساندی تلگراف با انتخاب عنوان "مهاجران کمی پیش از بازگردانده شدن به ترکیه، در مناطق صنعتی مرزهای اروپا تظاهرات می کنند"، تلاش می کند تا وضعیت واقعی مهاجران در کمپ موریا را به تصویر بکشد.

این روزنامه نوشت: یکی از مهاجران سوری، مدت زمان زیادی کنار حصار آهنی داخل کمپ می ایستد تا درب غرفه مواد غذایی موجود در آن سوی حصار باز شود. درپی باز شدن غرفه، وی دستش را از رخنه ایجاد شده در حصار به سمت غرفه درازمی کند و یک اسکناس 5 یورویی به صاحب غرفه می دهد تا ساندویچی بخرد. دیری نمی پاید که سایر مهاجران نیز برای خرید ساندویچ در کنار این حصار تجمع می کنند زیرا غذای کافی در این کمپ که اساسا برای نگهداری 2000 مهاجر احداث شده اما هم اکنون میزبان بیش از 2500 مهاجر است، وجود ندارد.

این روزنامه افزود: بیشتر کسانی که در این کمپ اقامت دارند، در انتظار آغاز اجرای توافق روز دوشنبه ترکیه و اتحادیه اروپا هستند که براساس آن، به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

ساندی تلگراف خاطرنشان کرد: با وجود بسته شدن مرزها، بازهم شمار زیادی از مهاجران روزانه به یونان می آیند. این وضعیت باعث شده است که راههای دیگری برای قاچاق مهاجران بوجود بیاید.

این روزنامه به تشریح اوضاع اسف بار کمپ مهاجران پرداخت و نوشت: وضعیت کمپ موریا نامناسب است. این کمپ روزانه شاهد تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی است زیرا آب گرم و غذای کافی برای ساکنان وجود ندارد و سرویس های بهداشتی نیز به دلیل نبود نظافت به شدت آلوده و کثیف هستند.

پربیننده ترین خبرها