تروریست ترک، قتل خلبان روس را انکار کرد

تروریست ترک، قتل خلبان روس را انکار کرد
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 11:14

"بارسلان چیلک" فرد مسلح و تروریست بازداشت شده تبعه ترکیه، در بازجویی پلیس از وی، قتل «ولگ بیشکوف» خلبان سوخو-24 روسیه را در نوامبر (آذر ماه) سال گذشته انکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دو خلبان روسی جنگنده سوخو 24، بعد از اینکه جنگنده ترکیه هواپیمای آنها را سرنگون کرد، با استفاده از چتر نجات بر فراز سوریه به بیرون از هواپیما پریدند که یکی از آنان زنده ماند، اما خلبان دیگر هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت و کشته شد.

نیروهای ترکیه چیلک را در شهر ازمیر در غرب این کشور به اتهام حمل غیرقانونی سلاح بازداشت کرده بودند. پلیس از او و همراهانش یک کلاشینکوف و شش کلت و مقادیر زیادی گلوله کشف و ضبط کرد.

چیلک در دادگاه روز 14 فروردین 1395 (سوم آوریل) تیراندازی به خلبان روسی را هنگام فرود آمدن با چتر نجات رد کرد و گفت: در آن لحظه به افراد مسلحی که نزدیک او بودند گفتم که به خلبان روسی تیراندازی نکنند.

بنابراین گزارش، خبر بازداشت چیلک بعد از سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر به واشنگتن درباره لزوم ازسرگیری همکاری با روسیه با هدف حل مشکلات منطقه ای منتشر شد.  

ترکیه 3 آذرماه 1394( 24 نوامبر 2015) یک فروند بمب افکن سوخو-24 روسیه را در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد و سرنگون کرد. یکی از خلبانان این بمب افکن هنگام فرود با چتر نجات، به دست عناصر مسلح کشته شد. حملۀ ترکیه به هواپیمای روسیه هنگام عملیات علیه گروه های مسلح، باعث تیرگی روابط دو کشور شد. 

7- 214 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها