چرا داعش بین مردم موصل خمپاره‌انداز می‌گذارد؟

چرا داعش بین مردم موصل خمپاره‌انداز می‌گذارد؟
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 14:58

هزاران تن از ساکنان موصل، برای این که داعش در برابر نیروهای عراقی از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده نکند، به سمت منطقه مخمور گریختند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از موصل، در آستانۀ عملیات نظامی نیروهای عراقی برای بازپس گیری موصل از گروه تروریستی داعش، دستکم 400 خانواده از روستاهای خربردان، کودیله و مهانه به سمت مخمور از مناطق استان موصل، فرار کردند.

یکی از آوارگان دربارۀ علت ترک موصل به خبرنگار شبکه العالم گفت: داعش، از ما به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. عناصر مسلح این گروه، میان ساکنان شهر می آیند و خمپاره اندازهای خود را نصب می کنند و می روند. برای آن ها ما حکم گوسفند داریم.

یکی دیگر از آوارگان گفت: روستای ما بمباران می شد و تعدادی زیادی غیرنظامی کشته شدند. ارتش عراق برای ما آغوش گشوده بود، به همین سبب خودروها و اموال و همه چیزمان را رها کردیم و از روستا خارج شدیم.

یکی دیگر از آوارگان گفت: ما عشیرۀ الحیادره از قبیلۀ السبعاویه هستیم. ارتش عراق به روستای ما که روستای خیربردانن است، آمد و با آزاد کردن آن از چنگ داعش، ما را به مناطق امن منتقل کرد.

یکی از آوارگان نیز از مصایبی گفت که داعش بر سر آن ها آورد و تاکید کرد: عناصر مسلح داعش، بلاهای زیادی بر سرمان آوردند، نه تنها ما بلکه حتی چارپایانمان هم از شر آن ها ایمان نبودند، آن ها همه جا را مین گذاری کردند.

دولت محلی در استان نینوا، طرحی برای اسکان و پذیرش آوارگان درنظر گرفت و گذرگاه هایی امن برای آنان ایجاد کرد و چادرهایی برایشان برپا کرد.
"علی عباس" رئیس نمایندگی وزارت هجرت در منطقه کردستان در این خصوص به شبکه العالم گفت: ما از همان ابتدا در این مناطق مستقر شدیم و به تامین مواد غذایی و امدادرسانی و داروهای ضروری برای مردم پرداختیم.

"خالد یونس البیاتی" مدیرکل بهداشت نینوا نیز به شبکه العالم گفت: کسانی را که به درمان های سرپایی نیاز داشتند درمان کردیم و کسانی که نیاز به درمان های بیشتر داشتند را به بیمارستان های نینوا منتقل کردیم.
آوارگان، در منطقه مخمور در جایگاهی که برای پناه دادن به آوارگان ایجاد شده است، پذیرش شدند تا وزارت هجرت و مهاجران، به موقع نیازهای دیگرِ آنان را برآورده سازد.

7- 205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها