29 کشته حاصل سلسله عملیات تروریستی در عراق

29 کشته حاصل سلسله عملیات تروریستی در عراق
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 21:08

العالم - مقامات عراقی امروز (دوشنبه) از كشته شدن دست‌كم 29 نفر در جریان چند حمله تروریستی در سراسر عراق خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از منابع عراقی، این حمله ها كه از سوی تروریست های انتحاری انجام شد، دهها زخمی برجا گذاشت.
بر اساس این گزارش، مرگبارترینِ این حمله ها در استان ذی قار معروف به نصیریه در جنوب عراق روی داد، زمانی كه یك بمب گذار انتحاری خود را داخل یك رستوران منفجر كرد كه بر اثر آن دستكم 14 نفر كشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند؛ ذی قار در 320 كیلومتری جنوب شرق بغداد واقع است.
همچنین یك انتحاری دیگر خودروی بمب گذاری شده خود را در یك منطقه تجاری در شهر نفت خیز بصره منفجر كرد و در جریان این انفجار دستكم 5 نفر كشته و 10 نفر دیگر هم زخمی شدند. این انفجار همچنین به 30 دستگاه خودرو خسارت وارد كرد.
در همین حال، بمب گذار دیگری خودروی خود را به یك ایستگاه بازرسی در منطقه صدر القناه در حومه شمال شرقی بغداد كوبید كه بر اثر آن 6 نیروی نظامی كشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین یك خودروی بمب گذاری شده دیگر به مقر نیروهای شبه نظامی در 30 كیلومتری شمال بغداد برخورد كرد كه در نتیجه آن 4 سرباز كشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.
در عین حال مقام های عراقی اعلام کردند که نیروهای مردمی و ارتش این کشور امروز روستای كلیدی «النصر» در نزدیكی موصل را پس از چند روز درگیری شدید آزاد كردند.
در حالی كه نیروهای عراقی در ماه های اخیر به موفقیت های در برابر داعش دست یافته اند، تروریست ها برای انتقام، با بمب گذاری در ابعاد بزرگ، غیرنظامیان را هدف قرار داده اند.
براساس اعلام سازمان ملل، دستكم یك هزار و 119 عراقی در ماه گذشته میلادی در جریان حمله های تروریستی جان خود را از دست دادند و یك هزار و 561 نفر نیز زخمی شدند كه در مقایسه با ماه قبل از آن، رقم بالایی است.
7- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها