رکورد عربستان در هزینه‌های تسلیحاتی

رکورد عربستان در هزینه‌های تسلیحاتی
سه شنبه 17 فروردين 1395 - 12:05

بنیاد پژوهش های صلحِ استکهلم، اعلام کرد که کشورهای جهان در سال 2015 یک و نیم تریلیون یورو برای سلاح هزینه کردند و این هزینه در مقایسه با سال 2014 یک درصد بیشتر است؛ عربستان نیز در این بین رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بنیاد پژوهش های صلح استکهلم، آمریکا را پیشتاز هزینه کنندگان برای سلاح معرفی و اعلام کرد که این کشور در سال 2015، پانصد و نود و شش میلیارد دلار هزینه کرده است که این میزان، 2.8 کمتر از هزینۀ تسلیحاتی سال گذشتۀ این کشور می باشد.
پس از آمریکا، چین با 215 میلیارد دلار در جایگاه دوم، و عربستان سعودی در جایگاه سوم قرار دارند. عربستان طی سال گذشته، حدود 87.2 میلیارد دلار، هزینۀ تسلیحات کرد.

در این میان، روسیه، با 66.4 میلیارد دلار و انگلیس با 55.5 میلیارد دلار، در رتبه های چهارم و پنجمِ هزینه کنندگان برای سلاح قرار دارند.

کارشناسان بنیاد پژوهش هیا صلح استکهلم پیش بینی کردند که هزینه تسلیحات آمریکا در سال جاری، بدون تغییر باقی بماند.

در این گزارش تاکید شده است که آلمان، در سال 2015، 39.4 میلیارد دلار خرج سلاح کرد و به همین سبب، از رتبۀ هشتم به رتبۀ نهم تنزل کرد و ژاپن با 40.9 میلیارد دلار، جای آلمان را در رتبۀ هشتم گرفت.

جایگاه سوم عربستان سعودی در هزینه های تسلیحاتی در سایۀ پشتیبانی و حمایتهای غرب از ریاض، درحالی است که عربستان از یک سال گذشته حملات مستمری را علیه مردم یمن آغاز کرده و تا کنون هزاران نفر از مردم این کشور را به شهادت رسانده و خسارتهای سنگینی را به یمن وارد کرده است. عربستان همچنین طبق اذعان کارشناسان یکی از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستی در سوریه به شمار می آید.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها