درخواست مجازات عاملان شهادت جوان بحرینی

درخواست مجازات عاملان شهادت جوان بحرینی
سه شنبه 17 فروردين 1395 - 13:39

به دنبال شهادت علی عبدالغنی، جوان بحرینی، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف وفاداری خود را به شهدا اعلام کردند و مجازات عاملان شهادت این جوان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرتضی السندی، عضو ارشد جمعیت اسلامی وفاء بحرین، خاطرنشان کرد: شهادت علی عبدالغنی بیانگر ماهیت خوی خونریزی حکومت حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، و مظلومیت مردم این کشور است.
عوامل حکومت آل خلیفه پنجشنبه هفته گذشته 12 فروردین (31 مارس) علی عبدالغنی را در منطقه شهرکان در غرب بحرین مجروح کردند که وی به علت شدت جراحات روز دوشنبه 16 فروردین (4 آوریل) شهید شد. 
* تظاهرات در سراسر بحرین
ده ها نفر در مناطق ابوصبیع، کرباباد، مقابه، سهله شمالی، مالکیه، باربار، عالی، بوری، شاخوره، النویدرات و مناطق روستایی و شهری دیگر به خیابان ها آمدند و وفاداری خود را به شهدا اعلام کردند.
تظاهر کنندگان تصویر علی عبدالغنی را در دست داشتند و در شعارهای خود خواستار محاکمه عاملان شهادت این جوان بحرینی شدند.
* درخواست تشکیل کمیته تحقیق مستقل
جمعیت اقدام ملی دموکراتیک بحرین (وعد) خواستار تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق درباره جزئیات شهادت علی عبدالغنی شد و اعلام کرد که تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از زیر گرفتن عبدالغنی با خودروی مزدوران نظام آل خلیفه است.
جمعیت وفاق ملی نیز بر لزوم آغاز تحقیقات بی طرفانه و شناسایی عاملان شهادت علی عبدالغنی تأکید کرد.

* مخالفت خانواده عبدالغنی با ادعای مسؤولان بحرینی
خانواده علی عبدالغنی هم از نظام حاکم بحرین خواسته است که جزئیات شهادت فرزندشان را اعلام کند.
وزارت کشور بحرین ادعا کرده است عبدالغنی از بلندی افتاده و این امر به از دست دادن جانش منجر شده است ولی خانواده وی ادعای وزارت کشور را رد و خاطرنشان کرده اند که وی به وسیله یکی از خودروهای نظام حاکم زیرگرفته شده و به علت جراحات وارده و خونریزی جان خود را از دست داده است.

* سهیم بودن مسؤولان مسابقات "فرمول یک" در شهادت عبدالغنی
مخالفان حکومت بحرین مقیم آلمان می گویند که فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و همه کسانی که در برگزاری مسابقات اتومبیلرانی "فرمول 1" در بحرین مشارکت کرده اند، در شهادت عبدالغنی 18 ساله سهیم هستند.

مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 هر ساله در بحرین برگزار می شود.

در پی شدت گرفتن سرکوبها، مخالفت بحرینیها، نهادهای مدنی و برخی از سیاستمداران غربی با برگزاری این مسابقات در بحرین و تحریم این مسابقات و مشارکت نکردن اتومبیلرانان در آن را خواستار شده اند. از جمله "اندی اسلاتر" از نمایندگان پارلمان انگلیس معتقد است که مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 برای حکومت بحرین پوششی در خصوص سرکوب ها و ابزاری برای مخفی کردن چهره واقعی خود است.
این نماینده شهر لندن در مجلس عوام خاطرنشان کرده است ، ما با برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین مخالف هستیم، چون معتقدیم که دولت بحرین از این مسابقات برای اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می کند. مقامات بحرینی هر سال از مسابقات فرمول 1 به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب های خود و عادی جلوه دادن شرایط آن کشور استفاده می کنند و مهمترین هدف آنها در واقع کسب مشروعیت است.

* مصونیت عوامل نظام از محاکمه و مجازات
انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: عوامل جنایتکار نظام حاکم آل خلیفه از هر گونه پیگرد قضایی و محاکمه و مجازات مصون هستند و همین امر باعث گستاخی و افسارگسیختگی آنها در مواجهه با مردم شده است.

214 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها