تشریح علل مخالفت الجزایر با سیاست‌های عربستان

تشریح علل مخالفت الجزایر با سیاست‌های عربستان
سه شنبه 17 فروردين 1395 - 21:36

فرستاده رئیس جمهوری الجزایر در ریاض، مواضع مخالف کشورش با عربستان سعودی در خصوص مسایل منطقه‌ای از جمله مخالفت با قرار دادن نام حزب الله در فهرست تروریستی را تشریح کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الطیب بلعيز" فرستاده رئیس جمهوری الجزایر که امروز در ریاض مورد استقبال شاه عربستان قرار گرفت، گفت که حامل نامه ای از طرف عبدالعزیز بوتفلیقه برای شاه عربستان است.

به نوشته خبرگزاری رسمی الجزایر، این مسئول الجزایری ادامه داد: از نظر برخی ها ممکن است برخی از مواضع الجزایر درخصوص مسائل مطرح در سطح منطقه و جهان با برخی دیگر از شرکای عرب این کشور تفاوت داشته باشد، اما مواضع این کشور اساساً به میراث تاریخی از زمان انقلاب آزادسازی مبنی بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها صورت می گیرد.

وی همچنین گفت که این مواضع با استناد به قانون اساسی الجزایر صورت می گیرد که مشارکت نیروهای مسلح این کشور در درگیری های خارج از مرزها را منع کرده است.

فرستاده رئیس جمهوری الجزایر ازمواضع مسئولان این کشور درقبال بحران های منطقه عربی که غالباً مغایر با مواضع اکثر کشورهای عربی و درصدر آن عربستان بوده است، سخن می گفت.

مخالفت الجزایر با قراردادن حزب الله در فهرست تروریستی

الجزایر با تصمیم اخیر اتحادیه عرب مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی مخالفت کرد و همچنین از مشارکت در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی ضد انصارالله یمن خودداری کرد.

این کشور از چند روز پیش میزبان ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه است، همچنان که با طرح عربستان در خصوص نیروهای عربی مشترک مبارزه با تروریسم که اتحادیه عرب پارسال با تشکیل آن موافقت کرد، مخالفت نمود.

الطيب بلعيز همچنین گفت که "عبد العزيز بوتفليقه" از سلمان بن عبد العزيز شاه سعودی برای سفر به الجزایر دعوت کرده است و ملک سلمان این دعوت را که زمان آن هنوز مشخص نیست، پذیرفت.

7- 215 ـ 211

پربیننده ترین خبرها